کد خبر: 40990
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
برگ زرین دیگری در دفتر حفظ نباتات کشور ورق خورد

در هجدهمین اجلاس کمیسیون موازین بهداشت گیاهی، کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات (IPPC)، در مقر فائو (ایتالیا - رم)، با حضور نمایندگان کشورهای عضو، از مریم جلیلی‌مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات ایران به عنوان متخصص فعال و خبره در زمینه حفظ نباتات تقدیر شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، هجدهمین اجلاس کمیسیون موازین بهداشت گیاهی و کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات (IPPC)در مقر فائو (ایتالیا - رم) برگزار شد.

در این اجلاس که از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۹ آوریل با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار می‌شود، از مریم جلیلی‌مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات ایران به عنوان متخصص فعال و خبره در زمینه حفظ نباتات تقدیر شد.

بنابر این گزارش، کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات (IPPC) معاهده‌ای چندجانبه برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه حفظ نباتات و یک سند جهانی برای یکنواخت کردن ضوابط بهداشت گیاهی (قرنطینه‌ای) در تجارت است .

این کنوانسیون در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسید و برای اجرا به وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفظ نباتات ابلاغ شد.

گفتنی است؛ زمینه‌های کاری کنوانسیون، آفات گیاهی از جمله بیماری‌ها و علف‌های هرز، کلیه گیاهان، اندام‌های گیاهی، تولیدات فرآوری نشده گیاهی، انبارها، وسایل حمل و نقل و کانتینرها و هرگونه مواردی که قابلیت انتشار و حمل آفات را داشته باشد، است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =