عشایر تهران بار و بُنه کوچ به مقصد میان‌بند می‌بندند

مدیر امور عشایر تهران از کوچ بهاره عشایر استان از مناطق قشلاقی به میان‌بند خبر داد و اواخر فروردین ماه را زمان آغاز کوچ به ییلاق اعلام کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان امور عشایر ایران، فرشید ذبیحی با اشاره به اینکه کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین از شهرستان‌های جنوبی استان از جمله ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، ری، ملارد و شهریار شروع می‌شود، افزود: عشایر کوچ‌رو استان پس از استقرار در مراتع میان‌بند، از ۱۵ خرداد در مراتع ییلاقی شهرستان‌های شمیرانات، دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط برای خدمات رسانی مناسب به عشایر کوچنده صورت گرفته، گفت: تأمین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل در تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌های برون شهری، ارائه خدمات بهداشتی، واکسیناسیون دام، تأمین آب و مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایر از خدمات مهم دستگاه ها به عشایر است.

ذبیحی ادامه داد: همچنین با توزیع سیلندر گاز و استفاده از انرژی‌های سازگار با محیط زیست و سامانه‌های فانوس و حمام خورشیدی، روشنایی معابر در استقرارگاه‌ عشایر تامین می شود.

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا همزمان با شروع کوچ عشایر استان و با همکاری فرمانداران و استانداری، جشن کوچ عشایر تهران را در یکی از شهرستان‌های عشایری استان برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =