جلوگیری از تغییر کاربری ۱۴۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از شناسایی ۴۷۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد، به این ترتیب از تغییر کاربری ۱۴۵ هزار متر مربع زمین کشاورزی جلوگیری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، محمد هادی‌زاده گفت: برای حفاظت و صیانت از زمین‌های کشاورزی، سال گذشته با عملیات گشت زنی، ده‌گردشی و نظارت اکیپ گشت حفاظت از اراضی ۱۳۱ شهرستان محمودآباد، ۴۷۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان شناسایی و از تغییر کاربری غیرمجاز ۱۴۵ هزار مترمربع زمین جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، ۵۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۱۱۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع در این شهرستان قلع و قمع شد، افزود: سال گذشته ۱۰۵ مورد پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۸۱ هزار و ۸۳۶ مترمربع به ارزش تقریبی چهار هزار میلیارد ریال به استناد ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مراجع قضایی معرفی و ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۲۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع قلع و قمع شد.

هادی‌زاده به گشت حفاظت از اراضی در طول ایام سال و تعطیلات اشاره و خاطرنشان کرد: با مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب اراضی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه گشت ویژه ۱۳۱ آماده کسب هرگونه خبر و اطلاعات به صورت ۲۴ ساعته دراین خصوص است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =