پیمایش ۲‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی از ارسال گزارش برآورد خسارات سیل جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد، به گفته وی ۱۴۰۰ میلیارد تومان خسارت در این حادثه ارزیابی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، نبی‌الله رشنو در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در بازدید روزهای آغازین سال از جنوب استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از منطقه سیل‌زده برای انجام اقدامات حمایتی، برآورد خسارت و برنامه‌ریزی بازیابی، مورد پیمایش قرار گرفت.

وی همچنین افزود: حادثه سیل در سیستان و بلوچستان یک تجربه تکرار شده از تخریب طبیعت و محیط توسط عامل انسانی است که در سراسر کشور حادثه شده است.

رشنو در تشریح وقایع سیل جنوب غرب کشور گفت: در مدت ۵ روز بازدید از منطقه، سر منشا سیل در بالادست از جمله سد زیردان که مناطق وسیعی از شهرستان چابهار را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ شناسایی شد.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی در همین رابطه اضافه کرد: بخش عمده‌ای از بندسارها ویران و هوتک‌ها با تخریب شده‌اند، باغات موز با هجوم گل و لای مواجه شده و باغات آسیب فراوانی دیده است.

رشنو با اشاره به آمار هواشناسی از میزان ریزش‌های استان، گفت: در روز حادثه ۱۷۰ میلیمتر بارندگی که در ۳_۲ ساعت اولیه به صورت طغیانی اتفاق افتاده است و این حجم از بارش مقطعی در نبود فرصت جذب، سیلاب مخرب را در دشت‌ها جاری ساخته و در برخورد با مزارع پرورش میگو در گوادر و گواتر، ۲۵ هکتار از این مزارع را به کام ویرانی فرو برده است.

وی ویرانی‌های را محدود به این ندانست و افزود: در کنارک، زرآباد و دشتیاری، مزارع گوجه، هندوانه و ذرت از طغیان سیلاب در امان نمانده و با فرو ریختن بندسارها و هجوم سیلاب، در سطح وسیع تخریب شده است.

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی تمهیدات لازم برای امدادرسانی، ارایه خدمات به سیل‌زدگان، ارزیابی خسارات و برآورد ۱۴۰۰میلیارد تومان زیان را حاصل کار کارشناسی و میدانی در منطقه عنوان کرد و از ارسال گزارش به دولت خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =