کد خبر: 40594
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
۲۵ طرح صنعتی همزمان با سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان البرز در مراسم افتتاح یک کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد از آماده افتتاح بودن ۲۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در البرز خبر داد و گفت: این طرح‌ها در سفر ریاست جمهوری افتتاح می‌شوند.

به گزارش روستانیوز: محمد انصاری با بیان اینکه راهبرد رشد تولید، مسئولیت سنگینی است که بر عهده بنده و سایر مسئولین کشور و استان البرز قرار دارد، افزود: در هفته اخیر، اخبار درخشان و مسرت بخشی در حوزه‌های تولید و صادرات و محوریت دانش بنیانی در استان البرز داشتیم و استان البرز مفتخر به کسب عنوان برترین استان کشور از نظر تعداد واحدهای صادرکننده ممتاز و نمونه ملی شد.

وی ادامه داد: امسال به لحاظ کارکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه صادرات ۵۱ شرکت در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفتند که از این تعداد ۶ واحد در استان البرز مستقر بودند و بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

انصاری با اشاره به اینکه جریان تولید در حال استمرار و رشد است، اظهار کرد: البرز حدود سه دهم مساحت کشور را به خود اختصاص داده و با فعالیت حدود ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، بیشترین تراکم صنعتی کشور در این استان وجود دارد.

ضمن اینکه پنجمین رتبه صنعتی کشور نیز از آن البرز بوده و یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور نیز در شهرستان اشتهارد این استان واقع شده است.

وی با اشاره به فعال بودن بیش از ۸۵ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و با تاکید بر اینکه آمار غلط ملاک عمل در رسانه‌ها قرار نگیرد، خاطرنشان کرد: رشد تولید، محوریت کلام و عمل مسئولین در سال جاری بوده و کارگروه توسعه صادرات شورای دانش بنیان نیز با محوریت اداره کل صمت استان البرز به دستور استاندار تشکیل شده و در این دو مورد پیشتاز کشور هستیم.

انصاری خاطرنشان کرد: استان البرز بیش از ۶۰ واحد صنعتی در حوزه تولیدات سلولزی دارد که در مجموع برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کنند و این واحد تولیدی که افتتاح شد نیز برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان اشتهارد نیز گفت: در هر کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی که چراغ تولید روشن است، چرخ صنعت می‌چرخد و کارگران مشغول فعالیت هستند، مایه افتخار و مباهات ماست و اشتغالی که این واحدها ایجاد می‌کنند و سرمایه‌گذاری که برای آن‌ها صورت می‌گیرد، بسیار ارزشمند است.

ابراهیم کردلو با بیان اینکه اشتهارد یک شهرستان صنعتی است که به عنوان قطب صنعتی کشور و استان البرز شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: سه شهرک صنعتی اشتهارد بزرگ، امید البرز و کوثر در شهرستان اشتهارد واقع شده و همه واحدهای تولیدی مستقر در آن‌ها مشغول تولید، اشتغالزایی و خدمت رسانی هستند.

غلامعلی مقدم مدیر کارخانه نگین تجارت(مونتکس) نیز با اشاره به تولید ورقه‌های‌هایگلاس با بهترین و برترین تولیدات اظهار کرد: کارخانه تولید ورق‌های‌هایگلاس در فاز اول با ظرفیت تولید سالانه چهارمیلیون و۸۰۰ هزار مترمکعب و اشتغالزایی ۷۰ نفر و با سرمایه‌ای بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه دهمین شرکت تولیدی از نوع خود در کشور است که دو کارخانه آن در استان البرز مستقر هستند،خاطرنشان کرد: هدف ما، صادرات به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و سوریه است و در سال آتی صادرات به کشورهای یادشده انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =