کد خبر: 40546
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
رشد 222 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر گناوه

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: توسعه اقتصاد دریامحور در این بندر با اجرا طرح جامع بندر گناوه به عنوان یکی از طرح‌های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی محقق می‌شود.

رشد ۲۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر گناوه، رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: توسعه اقتصاد دریامحور در این بندر با اجرا طرح جامع بندر گناوه به عنوان یکی از طرح‌های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی محقق می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، کیامرث جوکار در توضیح این خبر اظهار کرد: طرح جامع توسعه بندر گناوه اکنون با جدیت و شتاب قابل قبولی در حال اجرا است که اتمام آن گامی بزرگ و ارزشمند برای بهبود رونق و معیشت بندرنشینان گناوه است.

وی بیان کرد: معیشت ساحل نشینان ارتباطی ناگسستنی با دریا و حوزه تجاریی دارد که سازمان بنادر و دریانوردی با اجرا یکی از طرح‌های شاخص در بندر گناوه نقش حاکمیتی خود در این منطه را به نحو مطلوبی محقق کرده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: طرح جامع توسعه بندر گناوه اکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۶۵۰ متر موج شکن اصلی و ۲۹۰ متر از دایک اصلی آن احداث شده است.

جوکار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تخلیه و بارگیری ۵۷ هزار تن کالا در بندر بوشهر اظهار کرد: در نیمه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر گناوه با افزایش ۲۲۲ درصدی به سه هزار و ۴۹۴ تن رسیده است.

به گفته وی؛ در ۶ ماهه ابتدایی امسال همچنین ۸۲۷ TEU کانتینر در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

جوکار افزود: در شاخص جابجایی مسافر نیز عملکرد بندر گناوه در مدت یاد شده با افزایش ۲۳ درصدی به ۳۴ هزار و ۸۰۶ نفر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =