کد خبر: 40488
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
تخلیه و بارگیری بیش از ۱۷ میلیون کالا در بندر امام خمینی(ره)

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی طی پنج ماهه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ١٧ میلیون و ۵٧٢ هزار و ٣٧٣ تن رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی این اداره کل ضمن اعلام این خبر بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندرامام خمینی(ره) ٩ میلیون و ٩۴٣ هزار و ١٧۶ تن و کالاهای نفتی هفت میلیون و ۶٢٩ هزار و ١٩٧ تن بوده است.

‎داود چگنی تصریح کرد: مجموع عملیات بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از ١٠ میلیون و ١۶٢ هزار و ٢٨٧ تن با رشد چهار درصدی به ١٠ میلیون و ۵٩٣ هزار و ٧٩٧تن در پنج ماه امسال رسید.

وی با بیان اینکه ترانزیت در این منطقه ویژه اقتصادی بندری با ۱۹ درصد رشد به ۹۲۶ هزار تن در سال جاری رسیده است، ادامه داد: صادرات کالا از این بندر با ۶ درصد رشد به ۹ میلیون تن رسیده است.

چگنی در ادامه افزود: تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی به ۲.۸ میلیون تن رسیده که ۲۵ درصد رشد را نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان یادآورشد: همچنین تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده که رشد ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

به گفته وی، تخلیه و بارگیری کالای عمومی و متفرقه ۹۴۴ هزارتن است که نسبت به پنج ماهه سال گذشته، رشد چهار درصدی دارد.

‎بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تأمین امنیت غذایی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =