آغاز مرحله نخست طرح مدیریت تردد در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون‌ها و خودروهای سواری به بندر شهید رجایی در بندر شهید رجایی خبرداد.

آغاز مرحله نخست طرح مدیریت تردد در بندر شهید رجایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون‌ها و خودروهای سواری به بندر شهید رجایی در بندر شهید رجایی خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد در تشریح سامانه مدیریت تردد که به نام Control Access نیز شناخته می‌شود، از اجرای گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون، خودروهای سواری و افراد به بندر شهید رجایی با هدف هوشمندسازیِ تردد در این مجتمع بندری خبر داد.

وی امنیت تردد خودروهای باری، سواری و افراد، افزایش امنیت بارِ صاحبان کالا، پیشگیری از قاچاق کالا، افزایش ایمنی تردد، مدیریت ماندگاری خودروهای سبک و سنگین و افراد، عدالت در توزیع و تخصیص بار به کامیون‌ها و تسهیل در ترافیک را از مزایای اولیه این طرح عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: بنابر اطلاعات مربوط به دوربین‌های پلاک‌خوان در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۱۲ هزار دستگاه کامیون و تریلی به این بندر تردد دارند که با احتساب خودروهای سواری ماهانه نزدیک به ۵۰۰ هزار ورود و خروج انواع سواری و وسائل نقلیه باری توسط تجهیزات این سامانه به صورت خودکار رصد و ثبت می‌شوند.

عباس‌نژاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این رفت و آمدها مربوط به جابجایی و حمل کالاهای اساسی کل کشور است، ادامه داد: از اول مهرماه آن دسته از کامیون‌های حمل کالای بین شهری و شهری امکان ورود به بندر شهید رجایی را دارند که مستندات و مدارک لازم را از پایانه‌های باربری یا شهرداری دریافت و این اطلاعات را به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ارسال کرده باشند.

وی، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح «مدیریت تردد» و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد شده را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست و گفت: به منظور ایجاد این ارتباط سیستمی، نشست‌های مشترکی با سازمان‌های راهداری، حمل و نقل شهرداری، دفتر مرکزی سازمان بنادرو دریانوردی و استانداری برگزار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس این طرح، کالا و کانتینر موجود در محوطه‌های بندر شهید رجایی فقط به کامیون‌های شهری و بین شهری که از طریق سامانه‌های مربوطه تایید شده‌ باشند، تخصیص داده خواهد شد و یگان حفاظت از ورود کامیون‌های بدون مجوز به محوطه‌های بندری جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =