کد خبر: 40467
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
گازرسانی به ۱۶ روستای طالقان با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: برای اجرای پروژه گازرسانی به ۱۶ روستای باقی مانده در طالقان ۸۳ کیلومتر شبکه خط تغذیه و توزیع و ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش روستانیوز: سیدرضا غفاریان در مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۱۶ روستای باقی مانده در طالقان که در هفته دولت ۱۴۰۲ در روستای شهراسر شهرستان طالقان با حضور سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و احمد افضلی معاون عمرانی استاندار البرز به بهره برداری رسید، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه حدود ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۸۳ کیلومتر شبکه خط تغذیه و توزیع اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای گازرسانی به این روستاها مرحله علمک گذاری نیز اجرا و انشعاب ها واگذار می شود و مشترکانی که شرایط قانونی را داشته باشند به سرعت می توانند از نعمت گاز برخوردار شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: امروز ۱۶ روستا در طالقان از نعمت گاز برخوردار شدند و این نشان از توجه دولت سیزدهم به روستاها و مناطق محروم است.

سیدامیرحسین مدنی با بیان ایمکه برای تقویت اقتصاد روستاها دولت با تمام توان به دنبال گسترش خدمات زیرساختی در روستاها است،افزود: عدم توجه به اقتصاد روستایی در دهه‌های قبل منجر به مهاجرت روستانشینان به شهرها شده بوده که خوشبختانه با تغییر نگرش و اجرای سیاست‌های اثرگذار به دنبال تغییر شرایط و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت۱۰ هزار ۸۶۰ پروژه روستایی به بهره برداری می‌رسد که با این اقدام ۱۳ هزار و ۳۰۰ روستا از امکانات و خدمات مختلف بهره مند می‌شوند،ادامه داد: سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح این پروژه‌ها حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدنی با بیان اینکه این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلفی مثل آب، راه، مسکن محرومین، آبخیزداری،گازرسانی و … است، گفت: به عنوان مثال با افتتاح پروژه های گازرسانی در شهرستان طالقان به حدود هفت هزار نفر از روستاییان این شهرستان خدمات ارائه شده است و امیدواریم تا پایان دولت همه روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شوند و با همت وزارت نفت این هدف شدنی است.

احمد افضلی معاون عمرانی استاندار البرز نیز اظهار کرد: در کنار پروژه گازرسانی شاهد جاده‌سازی در مسیر برخی از روستاهای این شهرستان از جمله بین آزادبر و کهنه ده به گراب و گته ده بودیم‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =