منطقه آزاد ماکو باعث تحولات چشمگیر در منطقه شد

منطقه آزاد را منشا خیر برای مردم منطقه، استان و کشور است. نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: امروزه تحولات گسترده‌ای رخ داده که همگی ناشی از خیرات و برکات منطقه آزاد است.

به گزارش روستانیوز به نقل از پول نیوز، محمد علیپور رحمتی با تاکید بر اینکه تا قبل از بوجود آمدن منطقه آزاد، منطقه با چالش‌ها و مشکلات بسیاری دست به گریبان بود، گفت: خوشبختانه در نتیجه مدیریت دلسوز و پیگیرهایی که در منطقه آزاد شاهد بودیم، تحولات گسترده‌ای رخ داده که همگی در مسیر توسعه منطقه بوده و تاثیراتش بر کلان کشور نیز مشهود است.

وی با یادآوری اینکه ماکو و شهرهای اطراف تا قبل از احداث منطقه آزاد با محرومیت‌های شدیدی رو به رو بود، افزود: بزرگترین مشکل منطقه، زیرساخت‌های نامناسب و ناکارآمد بود که با ورود منطقه آزاد، زیرساخت‌ها با سرعت ایجاد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبودها باعث شده تا در سنوات گذشته منطقه آزاد مشغول تأمین زیرساخت‌ها باشد، تاکید کرد: تامین زیرساخت‌ها به اعتبار نیاز دارد که در وهله اول باید پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت پذیرد که اتفاقات خوبی رخ داده است.
وی ازاحداث فرودگاه در منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: تا قبل از احداث فرودگاه، با مشکل رفت و آمد رو به رو بودیم، اما خوشبختانه اکنون فرودگاهی مناسب احداث شده که هفته‌ای سه پرواز دارد.

منطقه آزاد ماکو باعث تحولات چشمگیر در منطقه شد

تامین نیاز داخل و صادرات‌محوری در دستور کار منطقه آزاد ماکو
علیپور رحمتی با ابراز تاسف از اینکه منطقه در سی و چند سال گذشته در محرومیت محض قرار داشت، گفت: در مدت ۱۰ سال گذشته پس از احداث منطقه آزاد، نه تنها فرودگاه ساخته و پروازهای داخلی برقرار شده، بلکه قرار است پروازهای بین‌المللی نیز راه بیفتد که ازآنجا به سایر نقاط دنیا پرواز داشته باشد.

وی مهمترین عامل رونق را ایجاد راه دانست و گفت: منطقه‌ای که به راه دسترسی نداشته باشد، با مشکل رو به رو می‌شود به همین دلیل و پس از ایجاد منطقه آزاد، بخش قابل توجهی از جاده‌ها به بزرگراه تبدیل شده که هم امتیازی برای منطقه و هم ظرفیتی برای ترانزیت کشور است.

نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی از تحولات شگرف منطقه بدلیل وجود منطقه آزاد خبر داد و گفت: تنها کسی می‌تواند در مورد منطقه آزاد ماکو نظر دهد که در گذشته به ماکو آمده و شرایط را دیده و امروز نیز تحولات را به چشم می‌بینند. در این صورت می‌توان قضاوت درستی از تاثیرات منطقه آزاد بر شهرها اطراف و حتی کشور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =