گازرسانی به ۲۷ واحد صنعتی در مناق مختلف استان

گازرسانی به ۲۷ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان  با حجم جایگزینی سوخت این صنایع ۱۳ هزار و ۲۲۰ مترمکعب بر ساعت است و برای گازرسانی  بیش از ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش روستانیوز – رشت: سیده حدیث میرزاده: آئین افتتاح طرح گازرسانی به ۱۵ روستای کوهستانی، ۲۷ واحد صنعتی و پروژه توسعه ظرفیت ۳ ایستگاه تقلیل فشار گاز با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در تالش برگزار شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های هفته دولت در شهرستان تالش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: بحمدالله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت جهادی، گاز به دوردست‌ترین نقاط استان رسیده است.

عباسی با تأکید بر رسیدگی هرچه سریع‌تر به مطالبات به حق مردم اظهار داشت: ما از شهیدان رجایی و باهنر تفکر و کار جهادی را یاد گرفته‌ایم و باید همانند رئیس جمهور محترم به صورت شبانه روزی و مستمر برای خدمت به مردم و نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی با قدردانی ویژه از مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان برای گازرسانی به این روستاها و اقصی نقاط استان بیان کرد: گازرسانی به این مناطق کوهستانی و صعب العبور بدون راه مناسب جای تحسین و آفرین دارد.

استاندار گیلان با اشاره به شادمانی مردم از رسیدن گرمای گاز به این مناطق کوهستانی گفت: پاداش اصلی کار خادمان عرصه گاز، رضایت خداوند متعال است.

عباسی با ابراز خوشنودی از رسیدن گاز به این روستاهای صعب العبور و کوهستانی گفت: رسیدن گاز به این روستاها از بهترین لحظات عمر کاری من می‌باشد.

همچنین در این مراسم عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: با بهره مندی ۱۵ روستای کوهستانی گیلان در هفته دولت امسال از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲ هزار و ۱۳۶ روستا رسیده است.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با تحقق این مهم، میزان بهره مندی گاز خانوارهای روستایی استان به ۹۷٫۱ درصد افزایش یافته است.

جمال نیکویی با قدردانی از توجه ویژه استاندار گیلان و همراهی شایسته ادارات مرتبط برای گازرسانی به روستاهای استان، اظهار داشت: گازرسانی به همه شهرها و ۲ هزار و ۱۳۶ روستا کاری بسیار عظیم است که بحمدالله با همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی در استان به ثمر نشسته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از گازرسانی به ۲۷ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: حجم جایگزینی سوخت این صنایع ۱۳ هزار و ۲۲۰ مترمکعب بر ساعت است و برای گازرسانی به آن‌هابیش از ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه درخصوص پروژه توسعه ظرفیت ایستگاه‌های گازرسانی استان بیان کرد: در هفته دولت امسال طرح افزایش ظرفیت ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز در شهر رشت و یک ایستگاه در شهر لاهیجان جمعاً با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

جمال نیکویی در بخشی دیگر درباره پروژه‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: با مساعدت مدیران شرکت ملی گاز، مجوزهای عملیات گازرسانی به ۱۵۲روستا در شهرستان‌های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار اخذ شده و هم اکنون در حال اجرا است.

در پایان این مراسم، مشعل گازرسانی به ۴۲ طرح گازرسانی در گیلان توسط اسدالله عباسی استاندار گیلان برافروخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =