حرکتی موثر در راستای آگاهی بخشی به بازدیدکنندگان و برند سازی سعدآباد کلید خورد،

آگاهی بخشی در زمینه‌ی اهمیت مراکز تاریخی و پیشینه‌ی آن به بازدیدکنندگان و افرادی که حتی برای اوقات فراغت خود به این مراکز مراجعه می‌کنند، توسط مدیران و کارشناسان تاریخی مجموعه‌های تاریخی، یکی از نکات بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از عصر صنعت؛ حامد بنائی؛ این روزها مجموعه‌ی فرهنگی-تاریخی سعدآباد، خوش خبر است.

زیرا خبری در زمینه‌ی همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی با این مجموعه در جهت مرمت آثار و مکان‌های تاریخی را شنیدیم و اینک خبری در زمینه‌ی فعالیت بسزای بخش روابط عمومی و امور بین الملل این مجموعه، پیرو آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان منتشر شده است.

بازدیدکنندگان مراکز تاریخی را می‌توان به ۲بخش تقسیم کرد: آگاه و ناآگاه.

بازدیدکنندگان آگاه را می‌توان افرادی برشمرد که در زمینه‌ی مراکزی که به آن مراجعه می‌کنند، اطلاع کافی در زمینه‌ی تاریخ مجموعه و ارزش حفظ آن را دارند که حضور این افراد در هر مجموعه‌ی تاریخی برای مدیران مجموعه بسیار قابل ارزش است.زیرا نه موجب تخریب آثار می‌شوند و نه موجب مزاحمت برای کارشناسان(راهنمای تاریخی).

اما بازدیدکنندگان ناآگاه دقیقا برعکس گروه اول عمل می‌کنند و افرادی هستند که بیشتر جهت سپری کردن اوقات فراغت خود به مراکز تاریخی مراجعه می‌کنند و اطلاعات کافی در زمینه‌ی اماکن و آثار موجود در مجموعه‌ها را ندارند و با پرسش‌های مکرر و یکنواخت باعث خستگی کارشناسان(راهنمای تاریخی)می‌شوند و نکته‌ی بسیار مهمی که باید در مورد این افراد دانست، عدم آگاهی کافی نسبت به حفاظت آثار تاریخی است؛که این ناآگاهی موجب گردیده تا در بسیاری از مواقع با تخریب آثار تاریخی مواجه شویم.

بخش روابط عمومی و بین الملل مجموعه‌ی فرهنگی-تاریخی سعدآباد در اقدامی موثر سعی بر آن دارد که با احترام به تمامی بازدیدکنندگان این مجموعه، روند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را از طریق تولید محتوا، گسترش دهد تا این امر باعث شناخت بیشتر مردم در مورد مجموعه‌ی سعدآباد و برندسازی آن گردد.

بدون شک این فعالیت را می‌توان یک تحلیل اجتماعی نامید؛ زیرا آثار تاریخی به ما اطلاعاتی در مورد ساختارهای اجتماعی و سیاسی در گذشته را می‌دهند و بخش روابط عمومی و بین‌الملل سعدآباد تلاش دارد تا به سبکی نوین و عامیانه، اطلاعات اماکن و آثار را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

روابط عمومی و بین‌الملل سعدآباد تلاش دارد تا به سبکی نوین و عامیانه، اطلاعات اماکن و آثار را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

علاوه بر حرکت فرهنگی بخش روابط عمومی سعدآباد، این فکر نوین می‌تواند برای مجموعه، جنبه‌های اقتصادی و گردشگری بسیاری را در پی داشته باشد که نشانگر آگاهی و شناخت کافی مدیران روابط عمومی به توریسم فرهنگی(یکی از ارکان مهم در صنعت گردشگری) و تعزیز هویت ملی است.

عدم اختصاص بودجه کافی به بخش میراث فرهنگی معضلی است که سالها گریبان این حوزه را گرفته است و باید مسئولان مربوطه توجه کافی به این مهم را داشته باشند و این موضوع را در الویت‌ قرار دهند.پیرو همین مبحث دکتر علوی، مدیر مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی سعدآباد، در نشستی که با حضور مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با مسئولین موزه‌ها و رابطین روابط‌عمومی موزه‌های مجموعه سعدآباد و با هدف تشریک مساعی در معرفی ظرفیت‌های فاخر این مجموعه، برگزار شد اختصاص بودجه جهت تولید محتوایی با مضمون معرفی بهتر موزه‌های سعدآباد را بسیار حائز اهمیت دانست و اعلام داشت برخی از موزه‌های مجموعه از شهرت و اعتبار جهانی برخوردار هستند که باید نسبت به معرفی و تبلیغات برای آنها فعالیت گسترده‌ایی صورت گیرد.

اختصاص بودجه برای تولید محتوا و اهمیت آن می‌پردازیم

حال پیرو صحبت دکتر علوی در این نشست، به اختصاص بودجه برای تولید محتوا و اهمیت آن می‌پردازیم، زیرا محتوا به عنوان یک ابزار قدرتمند در جذب و نگه‌داشت مخاطبان، ارتقا برند، ارائه اطلاعات و ایجاد تأثیر در جامعه مهم است.

برخی از اهمیت‌های اختصاص بودجه برای تولید محتوا به شرح ذیل می‌باشد:

۱. جذب و نگه‌داشت مخاطبان: محتوای با کیفیت و جذاب می‌تواند مخاطبان را به خود جلب کند و آن‌ها را به بازگشت به منابع و کانال‌های مربوطه تشویق کند. با اختصاص بودجه مناسب برای تولید محتوا، می‌توان استراتژی‌ها و فعالیت‌های مهمی مانند تحقیقات، نوآوری، تولید محتوای چندرسانه‌ای و تبلیغات را پیاده‌سازی کرد که به جذب و نگه‌داشت مخاطبان کمک می‌کنند و این مهم در زمینه‌ی مراکز تاریخی بدون شک، گردشگران و بازدیدکنندگان را به سمت این مجموعه‌ها هدایت می‌کند و نتیجه‌ی اقتصادی مهمی دارد.

۲. ارتقا برند: تولید محتوا به‌طور مداوم و با کیفیت می‌تواند به ارتقای برند کمک کند. همچنین، محتوا می‌تواند برای تشویق مخاطبان به اشتراک‌گذاری و افزایش آگاهی و شناخت آنها مفید باشد که مجموعه‌های تاریخی به دلیل ضعف جامعه پیرو مطالعه بسیار ضعیف افراد با استفاده از تولید محتوایی جذاب و گیرا این موقعیت را به نفع خود استفاده کنند و در جهت برندسازی مجموعه حرکت کنند.

۳. ارائه اطلاعات و آموزش: محتوا می‌تواند وسیله‌ای برای ارائه اطلاعات، آموزش و راهنمایی به مخاطبان باشد. با اختصاص بودجه مناسب، می‌توان محتواهای آموزشی، راهنماها، مقالات تخصصی و محتواهای حل مشکلات را تولید و انتشار داد. این اقدامات می‌تواند به مخاطبان کمک کند تا آگاهی خود را افزایش دهند.

اختصاص بودجه برای تولید محتوا از اهمیت خاصی برخوردار است

بنابراین، اختصاص بودجه برای تولید محتوا از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند به جذب و نگه‌داشت مخاطبان، ارتقای برند، ارائه اطلاعات و آموزش، ایجاد تأثیر مثبت و موثر در جامعه و بهبود آن کمک کند. این اقدام نشان از تمرکز و توجه به ارزش محتوا و نیازهای مخاطبان دارد و می‌تواند به رشد و موفقیت سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز مختلف کمک شایانی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =