تغییر رویکرد هندی‌ها در بندر چابهار پس از هشدار سازمان بنادر

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بسیار مطلوبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار صورت گرفته است، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری و فعالیت اثربخش هندی‌ها در بندر چابهار، آینده روشنی در انتظار این بندر خواهد بود.

به گزارش روستانیوز: اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توسعه بندر چابهار اثرات بسیار زیادی بر زندگی و معیشت مردم منطقه خواهد داشت، عنوان کرد: کشورهای شرق آسیا و کشورهای حوزه CIS از جمعیت بسیار بالایی برخودار هستند و بهترین مسیر برای انتقال کالا در مورد برخی از این کشورها، بندر چابهار است.

چابهار بهترین مسیر انتقال کالا برای برخی کشورها

وی افزود: چابهار یک بندر اقیانوسی است که به آب‌های آزاد دسترسی دارد و همین مزیت موجب شده تا هندی‌ها و حتی چینی‌ها خواستار سرمایه‌گذاری در این بندر باشند.

به گفته حسین‌زهی، تقویت همکاری و امضای قرارداد بلندمدت با هند در بندر چابهار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی متاسفانه در سال های گذشته همکاری هند در توسعه بندر چابهار آنگونه که انتظار می رفت، دستاوردی نداشت.

تغییر نگاه و رویکرد هندی‌ها در بندر چابهار پس از هشدار سازمان بنادر

وی افزود: خوشبختانه با اهمیت و جدیت دولت سیزدهم، پیگیری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سرمایه‌گذاری بسیار مناسب سازمان بنادر و دریانوردی به زودی قرارداد بلندمدت ایران و هند در بندر چابهار به امضاء می‌رسد.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل سرمایه‌گذاری مناسب در بندر چابهار قدردانی کرد، افزود: از سوی این سازمان به هندی‌ها هشدار داده شد که نسبت به سرمایه‌گذاری و فعالیت مثمرثمر در بندر چابهار گام جدی بردارند و پس از آن هندی‌ها با تغییر نگاه و رویکرد در مورد سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، قرارداد بلندمدت در این بندر را مدنظر قرار خواهند داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت سرمایه‌گذاری و فعالیت اثربخش هندی‌ها در بندر چابهار، آینده بسیار روشنی در انتظار این بندر خواهد بود،‌ بیان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بسیار مطلوب سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار در صورتی که شاهد فعالیت جدی و سرمایه‌گذاری حقیقی هندی‌ها در بندر چابهار باشیم به طور حتم شاهد رشد و رونق این بندر خواهیم بود و می‌توانیم آینده روشنی را برای بندر چابهار متصور باشیم.

گفتنی است، در نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری هند پیرامون تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مقامات عالیرتبه کشورهای روسیه و هند، سفرای مختلف کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و کشورهای شرق و غرب دریای خزر و نمایندگان بخش خصوصی، اعلام شد که قرارداد بلندمدت با هندی ها در این بندر به زودی به امضاء می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =