کد خبر: 40397
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش

پیرو مصوبات سفر ریاست جمهوری با حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران، ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و هیات همراه در ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم این سازه‌ها را دارای نقش بسزایی در یک اکوسیستم خواند و از مزایای آن به افزایش ذخایر آبزیان، پناهگاه انواع آبزیان در فصول مختلف سال بخصوص برای آبزیان جوان جهت مصون ماندن از شکار شدن و جریانات شدید جزر و مدی، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه‌مندان در افزایش ذخایر، حراست و حفظ محیط زیست دریایی، جلوگیری از صید غیرمجاز کف‌زیان، بازسازی محیط زیست و مدیریت توسعه سواحل، کاهش فشار صید بر زیستگاه‌های طیبعی اشاره کرد.

وی با بیان این که تاکنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی پیرو مصوبات ریاست جمهور در استان هرمزگان مستقر شده است، گفت: در این مرحله از استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی، ۳۰۰ سازه در مناطق ساحلی جزیره کیش استقرار یافت.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این مراسم گفت: شناسایی و مکان‌یابی برای استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی در قشم و همچنین شرق استان (جاسک و سیریک) ادامه خواهد داشت.

بارانی با بیان این که اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است، ادامه داد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در آب‌های هرمزگان یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است که تداوم این اقدامات را در ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و … شاهد هستیم.

وی اذعان داشت: جانمایی استقرار سازه‌ها براساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =