ایزدیار

سخنگوی شورای اسلامی شهرکرج به خبرنگاران گفت:بند«ت» تبصره قانون بودجه سال 1402 کشور یک فرصت طلایی برای تعیین تکلیف ساختمان ها و مستحدثاتی است که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه ساخته شده اند.

به گزارش روستانیوز، عمار ایزد یار با بیان اینکه مالکین این املاک با مشکلات زیادی مواجه هستند،افزود: این املاک باید تا قبل از پایان سال 1400 در کمیسیون ماده صد رای منجر به قلع و قمع یا تخریب گرفته و ساختمان ها اصول سه گانه را رعایت کرده باشند، می توانند با مراجعه به شهرداری ها مناطق این آرای تخریب را به جریمه تبدیل نموده و سند دریافت کنند که اتفاق خوبی است.


وی با اشاره به اینکه ما در شهر کرج 11 هزار پروانه ساختمانی صادر کردیم که منجر به صدور پایانکار نشده است،ادامه داد:این پروانه ها مربوط به املاکی است که دارای سند رسمی می باشند و املاکی که فاقد سند رسمی بوده و قولنامه ای هستند نیز حدود 6 هزار پرونده است که در مجموع حدود 17 هزار پرونده با این ظرفیت قانونی بودجه 1402 بخش عمده ای از مشکل آنها مزتفع می شود.


نایب رئیس شورای شهرکرج اظهار کرد: بخش عمده ای از این املاک مشکل کسری پارکینگ دارند یعنی ساختمان به صورت تجاری ساخته شده و پارکینگ ندارد یا تبدیل واحد بوده و به دلیل کسری پارکینگ منجر به صدور رای تخریب شده است .


ایزدیار با اشاره به اینکه قانونگذار پیش بینی کرده که اگر مالکین در ساخت پارکینگ عمومی با پرداخت پول به شهرداری مشارکت کنند ،گفت: شهرداری ها باید کمک های مشارکتی را صرفا در جهت ساخت پارکینگ استفاده کنند و در این صورت مالکین می توانند از این قانون بهره مند شوند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج افزود: موضوع دیگر ساختمان هایی است که رای اعاده گرفته اند یعنی عرف منطقه آنها مثلا تجاری است یا همباد ملک مجاور ساخته شده که در این زمینه قانون تصریح کرده است که این املاک را با نظر کارشناسان رسمی دادگستری و در نظر گرفتن موضوع استحکام بنای آنها بر اساس ظرفیت ماده 27 قانون نظام مهندسی میتوان تغیین تکلیف کرد.


ایزدیار با اشاره به اینکه زمان اجرای این قانون تا پایان آذرماه 1402 است و شهروندان تا این تاریخ فرصت دارند ملک خود را تعییین تکلیف کنند ،تاکید کرد: شهرداری باید درآمد حاصله از این محل را صرفا در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه کند و اجازه استفاده از این درامد در حوزه های دیگر را ندارد.


نایب رئیس شورای شهر کرج اظهار کرد: مهم ترین کار در این حوزه اطلاع رسانی است تا مردم از این موضوع اطلاع پیدا کنند و افرادی که حتی تا دیوان عدالت اداری هم برای رفع مشکل املاک مراجعه کرده و نتیجه نگرفته اند، می توانند از این فرصت طلایی استفاده کنند.


وی با اشاره به اینکه برای اجرای این قانون،در شهرداری کرج کمیته ای به ریاست قائم مقام شهردار و با حضورمعاون شهرسازی،معاون مالی و اقتصای و مدیران کل حوزه شهردار ، شهرسازی ،امور پیمان ها،ماده صد،حراست،بازرسی و مشاور شهردار تشکیل و وظایف هریک مشخص شده است.
ایزدیارخاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این زمینه مطرح است ارتفاع کنسول ساختمان هاست که حداقل ارتفاع کنسول 3 و نیم متر اعلام شده و بحث احداث کنسول خارج محدوده مالکیت است که تعیین تکلیف شده است. ضمن اینکه پرونده هایی که قبل از آیین نامه 2800 زلزله و مقررات ملی ساختمان ساخته شده باشند اگر استحکام بنای آنها بر مبنای مقررات زمان ساخت توسط کارشناس ذیصلاح تایید شود می تواند تعیین تکلیف می شوند.

خبرنگار:لیلا رضوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =