کد خبر: 39994
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
استاندار گیلان

استاندار گیلان یکی از دلایل افزایش مهاجرت از روستا به شهر را عدم امکانات رفاهی مناسب برشمرد و گفت: مسئولان موظف هستند از صدور هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرده و به ایجاد مهاجرت معکوس در گیلان کمک کنند.

به گزارش روستانیوز، اسدالله عباسی عصر امروز در آئین اعطاء ۱۶۰ هزار برگه سند روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گیلان که به صورت نمادین در روستای اسیابسران رانکوه از توابع شهرستان املش برگزار شد، با بیان اینکه حضور در بین مردم در نقاط مختلف استان برای بنده یک افتخار بزرگ است، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که شرایطی فراهم شد تا بتوانم در خدمت مردم شهرستان املش و بخش رانکوه بوده و به درد و دل آنان گوش کنم.

وی با اشاره اعطا سند روستایی به مردم و رفع محرومیت زدایی در کشور گفت: اعطای سند روستایی یکی از اقدامات مهم جمهوری اسلامی در راستای کاهش فقر و محرومیت زدایی در کشور است که بسیاری را خانه‌دار کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته را در طول تاریخ ایران بی نظیر دانست و افزود: دستاوردهای نظام در طول ۴۴ سال گذشته بسیار خوب بوده است که باید برای مردم بازگو شود زیرا در این صورت هیچ قدرتی نمی تواند به این کشور نفوذ کند.

عباسی با تاکید بر اقدام هوشمندانه امام خمینی(ره) در خصوص تشکیل نهاد بنیاد مستضعفان بیان کرد: افق دید حضرت امام خمینی(ره) بی نظیر بوده است به طوری که در ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸، امام راحل(ره) همه مردم را برای تعیین نوع حکومت خود فراخواندند که این مهم نمونه بارز مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه رسالت بنیاد مستضعفان بازنگری و اجرای طرح هادی، ساخت مسکن محرومین و توجه به نیازمندان است،‌ گفت: در سال گذشته دو مرتبه رئیس بنیاد مستضعفان کشور به این استان سفر کردند و به افراد سند اراضی که تحت اختیار رژیم پهلوی بوده است به مردم اعطا کردند که در نوع خود بی سابقه بوده است.

استاندار گیلان از اعطاء ۱۶۰ هزار سند روستایی در این استان خبر داد و افزود: ۱۶۰ هزار سند روستایی در گیلان تاکنون صادر شده و این روند ادامه دار است زیرا مردم باید شهد شیرین خدمت را حس کنند.

عباسی با اشاره به برنامه راهبردی دولت جهادی و انقلابی سیزدهم در راستای ایجاد شرایط کسب و کار و رشد تولید در کشور بیان کرد: برنامه راهبردی دولت جهادی و مردمی سیزدهم رفع تورم و رشد تولید در کشور است زیرا باید شرایط را برای اشتغال و بویژه اشتغال جوانان فراهم کرد و این حکم نهایی و ثانویه مقام معظم رهبری است و بر همه مسوولان واجب است تا به آن عمل کنند.

وی یکی از دلایل افزایش مهاجرت از روستا به شهر را عدم امکانات رفاهی مناسب برشمرد و تصریح کرد: در بخش مربوط به روستاها، اگر روستائیان خدمات رفاهی مناسبی داشته باشند دیگر رو به شهر نشینی نخواهند آورد که برنامه دولت هم همین امر است، لذا از همین جا به مردم مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخشداران دستور می‌دهم به میان مردم رفته و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

استاندار گیلان با انتقاد از روند ویلاسازی در برخی از نقاط گیلان، آن‌ را عاملی مهم در افزایش مهاجرت از روستا به شهر دانست و بیان کرد: مسئولان موظف هستند از صدور هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرده و به ایجاد مهاجرت معکوس در گیلان کمک کنند زیرا هر منطقه از این استان دارای ظرفیتی عظیم است.

عباسی با بیان اینکه پایه اقتصاد گیلان کشاورزی است، گفت: کشاورزی یکی از شغل‌های اساسی مردم گیلان است از این رو باید شرایط را برای رونق کشاورزی در این استان از طریق آبرسانی و لایروبی انهار به موقع کمک کرد و دولت سیزدهم هم با ممنوعیت واردات برنج در سه ماه برداشت به کمک شالیکاران آمده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته عمده مشکل شالیکاران گیلانی تامین مسئله کودهای شیمیایی بوده است که در سال زراعی جدید تلاش کردیم تا معضل تامین کودهای شیمیایی پتاست با قیمت دولتی را با اقدامی جهادی برطرف کردیم.

این مقام مسئول با ابرار خرسندی از افزایش ۶۲ درصدی قیمت تضمینی خرید چای در استان‌های شمالی بیان کرد: در استان‌های شمالی به ویژه در گیلان، نباید کیفیت چای را فدای کمیت کرد زیرا برنامه دولت هم حمایت از چایکاران در کشور بوده و در همین راستا قیمت تضمینی چای در استان‌های شمالی ۶۲ درصد پیشرفت داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ادامه دار بودن رفع محرومیت‌زدایی در تمامی شهرستان‌های این استان افزود: در بخش احداث مسکن محرومین و محرومیت زدایی در شهرستان املش و در راستای اقدامات خوبی به مانند دیگر نقاط گیلان انجام شده است که نمونه بارز آن اعطاء ۶۰۰۰ سند روستایی است.

وی با بیان اینکه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه شانگهای و اوراسیا افقی روشن را برای کشور و گیلان در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است، گفت: سفرا و وزرای کشورهای حاشیه خزر به طور مداوم به استان گیلان سفر می‌کنند که این مهم حاکی از ظرفیت سرمایه گذاری مناسب در گیلان است، لذا تلاش دولت جهادی سیزدهم بر این است تا با تکمیل راه‌آهن رشت - آستارا، باعث رونق اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف شود.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در استان گیلان برای رفع تنش های آبی افزود: ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در گیلان اختصاص یافته است لذا دیگر عذری در خصوص عدم انجام لایروبی در گیلان پذیرفته نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =