کد خبر: 39745
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
طرح انتظامی ترافیکی

فرمانده فراجای استان البرز از آغاز طرح انتظامی ترافیکی نوروز 1402 خبر داد و گفت : این رزمایش با شعار «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای» از 23 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد.

به گزارش روستانیوز، سردار حمید هداوند در مراسم آغاز این رزمایش با اشاره به اینکه دستگاه های امدادی و خدماتی استان البرز با هدف پیشگیری از حوادث در جاده های پرترافیک استان مستقر می شوند، افزود: تیم های ثابت و گشت سیار، نامحسوس و پیاده پلیس راه و امدادگران هلال احمر، اورژانس و راهداران استان البرز پس از اجرای تمرین آمادگی، راهی محورهای ارتباطی این استان می شوند.

وی با اشاره به ۱۸ درصد ترافیک کشور و طول یک هزارو ۵۰۰ کیلومتر محور مواصلاتی به استان البرز ماموریت ایجاد نظم ترافیکی در این استان را بسیار مهم بیان کرد و ادامه داد: هدف اصلی همه ما کاهش تلفات رانندگی است تا در این ایام است که به مسافران آسیب وارد نشود.

رییس پلیس راه البرز نیز با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات و تخلفات در راه های البرز مربوط به سرعت غیرمجاز است،گفت: در نوروز امسال حداکثر سرعت در آزادراه های استان البرز ۷۰ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر نسبت به روزهای دیگر کمتر شده است و رانندگان باید این کاهش سرعت را مد نظر قراردهند تا اعمال قانون نشوند.

آغاز رزمایش طرح انتظامی ترافیکی نوروز 1402 در استان البرز

سرهنگ پیمان کرمی افزود: در نوروز امسال تیم های پلیس محسوس و نامحسوس با استقرار در تمام محورهای ارتباطی استان البرز وضعیت ترافیکی را رصد خواهند کرد ضمن آنکه از ظرفیت دوربین های هوشمند برای ثبت تخلفات رانندگی کمک گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۹۰ تیم محسوس و نامحسوس فعال هستند،خاطرنشان کرد: افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه و روان سازی ترافیک، جلوگیری از انسداد جاده ها و ترافیک احتمالی، رسیدگی سریع به حوادث جاده ای و امدادرسانی به موقع به مسافران و در راه مانده از اهداف مهم اجرای طرح زمستانی در استان برشمرد.

آغاز رزمایش طرح انتظامی ترافیکی نوروز 1402 در استان البرز

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای البرز نیز با بیان اینکه ۴۰ تیم راهداری برای خدمات‌رسانی به مسافران طی ایام نوروز در جاده‌های استان حضور دارند، گفت: درطرح نوروزی ۱۸۰ نفر در قالب ۴۰ تیم گشت راهداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم با استقرار در راهدارخانه ها آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی، هستند. علی زندی فر افزود: باتوجه به اخبار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و باران در ایام نوروز نیروهای راهداری با ۱۴۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری(سبک، نیمه سنگین و سنگین) آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند و عملیات راهداری زمستانه همچنان ادامه دارد و نیروها در آماده‌باش کامل هستند. خبرنگار : رضوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =