کد خبر: 39711
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
آسفالت

رئیس اداره راه‌ روستایی استان زنجان گفت: باید مشخصات هندسی حدود ۳۰ کیلومتر از این راه‌های روستایی ارتقاء یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، رسول آدمی روز شنبه با بیان اینکه یکی از مشکلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را تامین اعتبار برای نگهداری راه‌های روستایی و فرعی بیان کرد و گفت: امسال برای نگهداری ۸۰ کیلومتر راه روستایی، قول مساعد داده شده و در سال ۱۴۰۲ در صورت تخصیص اعتبار، انجام عملیات روکش آسفالت برون‌سپاری می‌شود.

رئیس اداره راه روستایی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در سطح استان وجود دارد، افزود: از این مقدار بیش از ۳ هزار کیلومتر آسفالت شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، سعی خواهیم کرد راه‌هایی که سطح رویه آنها بسیار نامناسب است در اولویت دوباره روکش آسفالت قرار گیرند.

آدمی با تاکید بر اینکه عمر آسفالت ۱۰ سال است، ادامه داد: به دلیل وجود معادن و تردد غیرمجاز در راه‌های منتهی به این معادن آسفالت جاده‌ها در کمتر از ۵ سال از بین می‌رود.

رئیس اداره راه روستایی استان زنجان گفت: برای کاهش هزینه‌های تحمیلی ناشی از نامناسب بودن رویه آسفالت راه‌های روستایی، باید نسبت به روکش دوباره آسفالت آنها اقدام شود که اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان را می‌طلبد.

آدمی همچنین با اشاره به عمر ۱۵ ساله ساخت و آسفالت بسیاری از مسیرهای روستایی، گفت: به مرور زمان برخی از روستاها توسعه یافته‌اند اما سطح رویه راه‌هایشان بسیار نامناسب است.

رئیس اداره راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، با تاکید بر اینکه باید مشخصات هندسی حدود ۳۰ کیلومتر از این راه‌های روستایی ارتقاء یابد، اظهار داشت: در این راه‌های روستایی، تردد زیادی انجام می‌شود بنابراین برای کاهش تصادف و تلفات جاده‌ای باید اصلاح هندسی انجام شود که این امر نیازمند اعتبار قابل توجهی است.

آدمی با بیان اینکه ۸۷ نقطه حادثه‌خیز در استان احصا شده است، گفت: تاکنون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک می کند، اصلاح نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار داده و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال بخشی از آنها بر طرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =