کد خبر: 39654
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
جنگل

رئیس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تجهیز جنگل های درکش به دوربین پایش خبر داد.

به گزارش روستانیوز، شهرام عسگری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس سیاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، جنگل هایی که در مناطق حساس و بحرانی واقع شده اند برای پایش و رصد بهتر به دوربین مجهز خواهند شد.

وی گفت: جنگل هایی که میزان پوشش جنگلی آن ها بالا و درختان آن از ارزش زیادی برخوردار بوده و از سوی دیگر در معرض خطر آتش سوزی زیادی قرار دارند و همچنین در اطراف آن روستاهای زیادی نیز قرار داشته باشد جزو جنگل های حساس محسوب می شوند.

عسگری افزود: با بررسی های صورت گرفته، جنگل های درکش که ادامه جنگل های هیرکانی در خراسان شمالی است و از سوی دیگر از لحاظ بروز آتش سوزی نیز در شرایط بحرانی قرار دارد، جزو جنگل های حساس محسوب شده و قرار بر این شده تا در این منطقه دوربین نصب شود.

وی با اشاره به اینکه سطح جنگل های درکش ۲۴ هزار هکتار است، ادامه داد: گونه های موجود در این جنگل از نوع بلوط، افرا، کرکو، سیاه تلو، زبان گنجشک و ... است.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرار بر این شده تا یک دستگاه دوربین بر روی یک دکل ۲۴ متری در منطقه هاور نصب شود که در این صورت اعماق جنگل نیز به صورت ۲۴ ساعته مورد کنترل قرار می گیرد.

به گفته وی، این دوربین قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد.

رئیس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبار خرید این دوربین از محل سفر ریاست جمهوری به استان تامین شده است، گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان برای خرید این دستگاه اختصاص یافته است.

گفتنی است ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان را جنگل تشکیل می دهد که از این مساحت، ۲۵ هزار هکتار از مساحت جنگل های استان جنگل های هیرکانی و مابقی ایران تورانی هستند.

گونه های قالب جنگل های ایران تورانی درختان اُرس است که این درخت ها در خراسان شمالی به عنوان ذخیره ژنتیکی نیز محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =