کد خبر: 39617
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
نهال

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از آغاز توزیع نهال رایگان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، سید یوسف مرادی، سرپرست دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کرد هموطنان متقاضی مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد درخت می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و همچنین سامانه ۱۳۹ در سراسر کشور درخواست خود را برای دریافت نهال ارائه دهند.

مرادی با بیان اینکه نهال‌های آماده شد، مثمر و غیر مثمر هستند، افزود: تمامی این نهال‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و بومی کشور تهیه شده اند و نهال‌های در نظر گرفته شده برای مناطق نیمه بیابانی و مراتع در صورت پا گرفتن، دیگر نیازی به آبیاری ندارند و با بارش‌های سالانه و فصلی به بقا و رشد خود ادامه می‌دهند.

بر اساس اطلاعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری این نهال‌ها در ۱۲۶ نهالستان عمده با مساحت نزدیک به ۳ هزار هکتار در سراسر کشور تولید شده اند و در حال حاضر و برای هفته درختکاری ۲۵۰ میلیون نهال آماده غرس است.

شهرداری تهران نیز از مشارکت کنندگان بزرگ در طرح کاشت یک میلیارد درخت است.
به گفته علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، شهروندان تهرانی از طریق سامانه ۱۳۷ و مراکز آموزش گل و گیاه در ۹۳ نقطه تهران، می‌توانند درخواست‌های خود را ارایه و درختان مثمر و غیر مثمر دریافت کنند.
مختاری تصریح کرد که پس از هماهنگی عوامل خدمات شهری و فضای سبز، دو نفر کارگر به همراه یک کارشناس با کارت شناسایی به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و درخت انتخابی شهروند را بطور کاملا رایگان می‌کارند.

افزایش سرانه فضای سبز، کاهش آلاینده‌های هوا، تولید و حفظ آب، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و جاری شدن روان آب‌های زیان بار از جمله فواید نهال کاری در طبیعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =