شهرداری کرج

نشست خبری آخرین وضعیت راه اندازی فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ، رئیس شورای شهر ،شهردار، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج ، مدیراجرایی شرکت سابیر و اصحاب رسانه ، در استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش روستانیوز؛ رضوانی-- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه متروی کرج در دهه فجر آماده بهر برداری بود ولی می خواستیم حضور رییس جمهور را در مراسم افتتاح داشته باشیم که به این دلیل مراسم به تاخیر افتاد،گفت: اگر رییس جمهور در مراسم افتتاح حضور نداشته باشند قطعا از یکی از مقامات ملی دعوت خواهیم کردتا تامین اعتبارات بیشتر برای این پروژه مهم داشته باشیم. احمد افضلی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم همزمان با نیمه شعبان این افتتاحیه از صبر و شکیبایی شهروندان البرزقدردانی کرد و افزود: با توجه به اینکه قول افتتاح پروژه قطار شهری بارها داده شده و مردم شریف در انتظار تحقق این وعده مهم هستند ، قطعا به زودی قطار شهری کرج روی ریل قرار خواهد گرفت. رئیس شورای شهر کرج نیز گفت: امروز از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسه نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متاسفانه تا به امروز به وعده‌ها عمل نشده است.

علی قاسم پوربا بیان اینکه از ابتدای آغاز شورای ششم عنوان می شد که این پروژه تا سه روز دیگر به بهره برداری می‌رسد،افزود: با وجود گذشت بیش از یک سال و نیم از آن وعده سه روزه، شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که برق آن تامین نشده ، ایستگاه‌ها ناقص و حتی قطار هم خریداری نشده بود. وی با اشاره به اینکه در ۱۷ ماه گذشته، تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با تشکیل کارگروهی ویژه، ایستگاه‌ها به صورت فنی به مرحله بهره برداری برسد،ادامه داد: از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسه‌ نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متاسفانه تا به امروز به وعده‌ها عمل نشده است. قاسم پور با بیان اینکه قرار بود وزارت کشور ۷۵۰ میلیارد تومان برای تامین رام قطار تخصیص دهد که۱۶۵۰ میلیارد تومان به صورت اوراق مشارکت و ۶۰۰ میلیارد تومان هم در قالب بودجه‌های دولتی به پروژه تزریق شود،گفت:تزریق این منابع باعث می‌شود این پروژه به هدف اصلی خود که اتصال ایستگاه ۴۵ متری گلشهر به شهید سلطانی است، برسد.

رییس شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: شاید بهره برداری از ایستگاه 45 متری گلشهر تا چهارراه طالقانی دردی از مشکل ترافیک کرج حل نکند ولی نشان می‌دهد عزم مدیریت شهری بر تکمیل ایستگاه‌های بعدی است چراکه قطار شهری مطالبه جدی شهروندان است. شهردارکرج نیز در سخنانی اظهار کرد: شهرداری کرج در بین بسیاری از کلانشهرهای کشور با محدودترین منابع درآمدی مواجه است ،با این حال تمرکز اصلی مدیریت شهری کرج بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی است و در صورت تامین منابع و رفع برخی مشکلات، امیدواریم بتوانیم دهه فجر سال آینده ایستگاه Q را به بهره برداری آزمایشی برسانیم.

قطار شهری کرج نیمه شعبان راه اندازی می شود

مهرداد کیانی با بیان اینکه برای این کار حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ،افزود: در حال حاضر راه اندازی هر کیلومتر از این پروژه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این شرایط تامین آن ساده نیست وبرای تکمیل این پروژه باید نقدینگی از طریق دولت تزریق شود .البته نباید انتظار داشت تمام اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه یکباره تزریق شود. وی با اشاره به اینکه تجهیزات ایستگاه‌های مختلف به مرور زمان تامین و نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تکمیل ایستگاه‌های مختلف نباید انتظار معجزه داشته باشیم ولی به شهروندان قول می‌دهیم تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه به کار خواهیم گرفت.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج نیز با بیان اینکه هدف اصلی مدیریت شهری این است که هرچه سریعتر ایستگاه شهید سلطانی تکمیل شود ،گفت: قطار شهری سیستمی تجهیزات محور است، که ۶۰ درصد این پروژه مربوط به بخش تجهیزات و ۴۰ درصد آن به حوزه سیویل مربوط است. خلیل کوزه کنانی با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت شهری بر تامین به موقع تجهیزات این پروژه متمرکز شده است، افزود: امیدواریم با جانمایی تجهیزات باقی مانده، شهروندان کرجی بعد از چندین سال انتظار، صاحب مترو شوند و پروژه وارد فاز بهره برداری آزمایشی شود. وی با اشاره به اینکه این پروژه سیر تکاملی دارد و در همه جای کشور، تجهیزات قطار شهری به تدریج نصب می‌شود ،ادامه داد: بدون شک با حمایت استاندار البرز، شهردار و شورای شهر برنامه‌های تکمیل این پروژه با سرعت بیشتری اجرایی می‌شود و تاکنون هم حمایت‌ها بی نظیر بوده است. سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با بیان اینکه بهره برداری از ایستگاه Q کاهش ترافیک در محدوده پل فردیس را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود، ساده سازی ایستگاه‌های باقی مانده از این پروژه در دستور کار قرار گرفته و امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک این پروژه مهم را به بهره برداری رسانده و در خدمت شهروندان کرجی قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =