کد خبر: 39321
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
گوشت

قدمخیری، رئیس اتحادیه دامداران ایلام با اشاره به دلایل افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در استان، گفت: باید از قاچاق دام جلوگیری شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا قدمخیری اظهار کرد:دلالان، دام‌های زنده دامداران را با قیمت نازل خریداری و آنرا با افزایش قیمت چشمگیر و در سایه عدم نظارت به دست مصرف کننده می رسانند.

رئیس اتحادیه دامداران استان ایلام گفت: افراد سودجو که در چند ماه گذشته دام‌های استان را به خارج از کشور گسیل دادند باعث شد تا تراکم جمعیت دام در ایلام پایین بیاد.

وی گفت: در این راستا اداره کل امور عشایری استان با هدف ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا و کنترل قیمت این محصول اقدام به کشتار و توزیع گوشت گرم با قیمت مصوب ۲۴۰ هزار تومان کرده است.

قدمخیری اظهار کرد: تامین نهاده با قیمت مناسب برای دامداران، توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم، خرید تضمینی و حذف شبکه دلالان، جلوگیری از قاچاق دام و همچنین صادرات از مهمترین عواملی است که می تواند این آشفته بازار را کنترل و قیمت آنرا کاهش دهد.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده و عرضه کم را سر جای خود بگذاریم، شبکه دلالان که هیچ کس توان مقابله با آنها را ندارد از عوامل ردیف اول ایجاد التهاب در این بازار هستند.

رئیس اتحادیه دامداران استان ایلام عنوان کرد: گوشت قرمز این ماده پرتئینی که تا سه چهار ماه گذشته کیلویی ۱۴۰ الی ۱۵۰ هزار تومان عرضه می شد این روزها با افزایش بی سابقه و ۱۰۰ درصدی مواجه و به کیلویی بیش از ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =