گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بهره مندی گاز خانوارهای روستایی شهرستان دنا به ۱۰۰ درصد افزایش یافته اما خدمت رسانی به مردم همچنان ادامه دارد و روستاهای تازه و نیازمند به گاز شناسایی و گازرسانی خواهند شد.

به گزارش روستانیوز، ریحان بهادر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از تعداد یک هزار و ۲۷۵ روستای واجد شرایط در استان یک هزار و ۴۱ روستا به شبکه سراسری گاز متصل و مردم از این نعمت الهی بهره مند هستند.

وی افزود: گچساران جزو شهرستان های سبز گازی کشور است و بالای ۹۶ درصد خانوار روستایی شهرستان بویراحمد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در آینده ای نزدیک شهرستان بویراحمد به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد و تمامی روستاهای این شهرستان گازدار خواهند شد.

بهادر عنوان کرد: ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بترتیب به ۱۰۰ و ۹۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این شرکت در صورت تخصیص اعتبارات لازم این آمادگی را دارد که به تمام مناطق واجدشرایط گازرسانی استان خدمت ارایه کند.

وی ادامه داد: امید است با تلاش نمایندگان استان و حمایت های دولت سیزدهم بتوانیم عملیات گازرسانی به تمام مناطق واجد شرایط را اجرایی کنیم تا تعداد بیشتری هم استانی ها از این سوخت پاک برخوردار باشند.

دهه فجر امسال ۹۶ پروژه گازرسانی روستایی ، یک مرکز دیسپچینگ شرکت گاز استان، ۳۵ مصرف کننده صنعتی و گازرسانی به پتروشیمی گچساران با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

هم اکنون بیش از ۲۲۱ هزار مشترک در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه بر اساس سرشماری عمومی نفوس مسکن سال ۹۵ است.

با وجود توپوگرافی و کوهستانی بودن استان و مناطق صعب‌العبور و رودخانه‌های دائمی و فصلی، شرکت گاز استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق، انقلابی و جهادی خدمات گازرسانی به مردم شریف استان را که به عنوان مطالبه به‌حق بوده انجام داده است.

گازرسانی به مناطق روستایی با توجه به پیشگیری از استفاده اهالی روستاها از چوب درختان برای گرم کردن خانه های خود گامی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =