افتتاح

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات ساخت نخستین کارخانه تولید خوراک دام اتحادیه دامداران استان البرز در شهرستان اشتهارد آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات، عادل مصدقی مدیر تعاون روستایی استان البرز در حاشیه آیین کلنگ زنی کارخانه خوراک دام اتحادیه دامداران که با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز برگزارشد، گفت: با پیگیری‌های و تلاش های شبانه روزی هیات مدیره اتحادیه دامداران، مدیریت تعاون روستایی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ساخت این کارخانه به مرحله عملیاتی رسید.

مصدقی با بیان اینکه این کارخانه متعلق به اتحادیه تعاونی دامداران استان و ۱۰ شرکت تعاونی زیرمجموعه آن است، افزود: خوراک دام بر اساس فرمول جیره نویسان تولید می شود که بر اساس آن این جیره غذایی بایستی مقدار معینی کالری و پروتئین داشته باشد که با این شرایط دامدار به بخش خصوصی نمی تواند اعتماد کامل داشته باشد ولی خوراک تولیدی توسط اتحادیه ضمن اینکه دامداران اطمینان کامل از سلامت این جیره غذایی دارند اطمینان از تامین و توزیع به موقع آن دارند ضمن اینکه سودآوری آن نیز به خود دامداران برمی گردد.

وی تصریح کرد: ایجاد این کارخانه در راستای تکمیل زنجیره تولید بوده به طوریکه در راستای تامین نهاده و خوراک دام، دام شیر تولید می کند و پس از آن شیر تولیدی به کارخانه های لبنی فروخته شده و یا به شیر خشک تولید می شود که با صادرات آن ارزآوری به دنبال دارد.

مصدقی گفت: با تکمیل زنجیره مصرف، برنامه آینده این اتحادیه راه اندازی کارخانه لبنیاتی نیز توسط این شبکه می باشد تا سودآوری کامل این بخش به تولیدکنندگان برگردد.

مدیر تعاون روستایی استان البرز با اشاره به اینکه کارخانه خوراک دام اتحادیه دامداران با ظرفیت تولید خوراک پلت روزانه ۱۰۰ تن و دخیره سازی ۱۰ هزار تن در سیلوها راه اندازی خواهد شد گفت: با راه اندازی این کارخانه برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی صورت می گیرد.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری برای ساخت این کارخانه ۴۰ میلیارد تومان است که در نهایت به تولید سالانه ۳۰ هزار تن خوراک دام در یک شیفت کاری منجر می شود.

مصدقی در پایان یادآور شد: با راه اندازی این کارخانه تولید خوراک دام (پلت) به روش علمی، نوین، با کمترین ضایعات و بیشترین بهره وری با افزایش راندمان تولید و کاهش آلودگی‌های میکروبی و قارچی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =