کد خبر: 39188
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
راه روستایی

۹۵ کیلومتر راه روستایی در هفتمین روز دهه فجر با حضور وبیناری وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح که معاون عمرانی استاندار نیز حضور داشت، گفت: این مقدار راه روستایی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان احداث شده است.

اسدالله جلال‌زاده با بیان اینکه ۹۵ کیلومتر در قالب ۱۷ پروژه راه روستایی به بهره‌برداری رسید افزود: ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۸۴۷ روستا از راه آسفالت برخوردار و مابقی روستاها فاقد راه آسفالت هستند که از این تعداد راه ۷۲ روستا در دست اجراست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم که برای آسفالت آن نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: طول کل راه‌های روستایی استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و از این مقدار پنج هزار و ۹۵۶ کیلومتر آسفالت است.

وی گفت: ۹۷.۶۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت برخوردار هستند و تکلیف قانونی ما احداث راه‌ روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

جلال‌زاده مهمترین مشکل در زمینه اجرا و تسریع طرح‌های احداث راه‌های روستایی خراسان جنوبی را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: در زمینه احداث راه‌های روستایی ردیف اعتباری ملی نداریم و اعتبارات استانی هم محدود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =