کد خبر: 39154
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: آبرسانی به روستاها در دولت سیزدهم مورد تاکید است و تاکنون در حوزه مشهد اقدامات خوبی صورت گرفته به طوریکه در یک سال اخیر به رغم خشکسالی شدید تعداد روستاهای دارای تنش آبی از ۱۴۰ روستا به ۹۰ روستا در این شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش روستانیوز، حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات آب و فاضلاب به شهر مشهد و ۳۰۰ روستا در این شهرستان برعهده این شرکت است.

وی اضافه کرد: در چندسال اخیر به خصوص در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، خراسان رضوی و مشهد با خشکسالی های عدیده ای روبر بود اما با اجرای طرح های اضطراری تامین آب شرب در مشهد و روستاها در تابستان جاری گذر موفقی از تنش حاصل شد و از لحاظ تامین آب شرب شرایط پایدار بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: تنش آبی روستاهای مشهد با اقدامات موثر از ۱۴۰ روستا به ۹۰ روستا کاهش یافته و روستاهایی که با تانکر آبیاری می شوند از ۸۰ روستا در یک سال اخیر به ۶۰ روستا کاهش یافته است.

اسماعیلیان افزود: یکی از اهداف مهم این شرکت، توسعه مشارکتهای بخش خصوصی و عمومی و تنوع بخشی به تجهیز منابع مالی اجرای طرح های عمرانی است از این رو در دولت سیزدهم یکی از بزرگترین قراردادهای آب و فاضلاب کشور از محل مشارکتهای عمومی و خصوصی با ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال در مشهد به مرحله اجرا رسید.

وی تصریح کرد: طبق این قرارداد یک باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و ۲ طرح آبرسانی بزرگ در کلانشهر مشهد عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد توسعه دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری به مردم نیز از اولویتهای دولت سیزدهم است لذا در سال جاری مرکز پایش تصویری و مدیریت هوشمند تاسیسات آب و فاضلاب در کلانشهر مشهد بهره برداری شد و هم اینک خدمات به مردم به صورت غیرحضوری انجام می شود.

بهره برداری از ۳۰ طرح آب و فاضلاب در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ادامه از بهره برداری از ۳۰ طرح آب و فاضلاب در شهرستان مشهد با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: در بخش آب، سه طرح شامل ترمیم و بهسازی مخزن ۳۰هزار متر مکعبی ملک آباد، حفر و تجهیز ۱۷ حلقه چاه و طرح توسعه و تکمیل خطوط آبرسانی به طول ۱۸ کیلومتر با اعتبار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب نیز با اجرای عملیات خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب حاشیه شهر در محدوده های شهرک شهید رجایی، طبرسی، عمار یاسر، شهرک شیرین، قدس و آزادگان، ثامن، عصمتیه، آوینی، بابانظر و محدوده های پراکنده شهر مشهد، با بیش از هزار و ۱۸ میلیارد ریال اعتبار، حدود ۴۲ هزار نفر از جمعیت مناطق مذکور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص طرحهای روستاهای شهرستان مشهد نیز گفت: ۱۷ طرح شامل اجرای آبرسانی به روستاهای ابرش و درخت سپیدار، اجرای شبکه توزیع آب شرب علی آباد و اسلام آباد و بهره برداری از ۱۳ مخزن خلق آباد، کارده، خوروسطی، قیاس آباد، معین آباد، دربیابان، ارداک، گجوان، دزق، شیرحصار، تپه سلام، جغنه حضرتی و ناربند، از جمله پروژه های قابل افتتاح روستایی این شرکت در دهه فجر است و با اجرای آن بیش از ۱۸ هزار نفر از روستاییان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد برعهده شرکت آب و فاضلاب مشهد است، سال ۹۹ طرح ادغام شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی اجرا شد و هم اینک ۳۰۰ روستای این شهرستان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =