مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همزمان با ده پر فروغ فجر انقلاب اسلامی برگزاری ۶۰۰ میز خدمت در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با حضور ۵۰ کارگزاری در سراسر استان پیش بینی و طراحی شده است.

به گزارش روستانیوز، حاتم شکری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ایام الله دهه فجر را بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب برشمرد و اظهار داشت: میزهای خدمت در مناطق روستایی و عشایری با هدف اهدا احکام مستمری، مشاوره، جذب و تمدید بیمه شدگان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه میز خدمت با حضور ۵۰ کارگزاری در سراسر استان برای بهره گیری جامعه هدف از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ۱۲ تا ۳۰ بهمن برپا می شود افزود: پیش بینی می‌شود خدمات این صندوق به پنج هزار نفر از جامعه هدف ارائه شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: بر اساس ابلاغ سهمیه استان از سوی ستاد کشوری ثبت نام ۲۵ هزار نفر از روستاییان و عشایر در سطح شهرستان ها برای سالجاری هدف گذاری شده است.

شکری اظهار داشت: ۱۱ هزار نفر روستایی و عشایر همدانی از ابتدای سالجاری تاکنون در صندوق بیمه اجتماعی استان همدان عضو شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۸ هزار و ۴۱۱ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۱۴۱ نفر ماهانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اعلام کرد: این صندوق طبق اصل ۲۹ قانون اساسی ایجاد شده و هدف از تشکیل این صندوق گسترش چتر بیمه های اجتماعی است تا آحاد جامعه به خصوص کشاورزان روستاییان و عشایر بتوانند همانند سایر اقشار از پوشش بیمه های اجتماعی برخوردار شوند.

شکری، پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر و تامین امنیت اجتماعی را از مهمترین مزایای این صندوق برشمرد و افزود: ارائه خدمات بیمه اجتماعی، سبب کاهش فقر، بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی و در نتیجه باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای کوچک می‌شود.

جامعه هدف این صندوق ساکنین روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلین فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند و هر فرد زن و مرد با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام و عضویت خود اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =