کد خبر: 39064
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
حسین دماوندی‌نژاد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دلال بازی موجب افزایش قیمت گوشت شده است، گفت: قیمت این محصول با ورود شرکت پشتیبانی امور دام در تنظیم بازار روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، حسین دماوندی‌نژاد روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر با شرح مهمترین فعالیت های تولیدی این معاونت در سال‌جاری و برنامه های آتی، افزود: اکنون وضعیت جمعیت دامی کشور و ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام از شرایط مطلوبی برخوردار است و کمبودی در زمینه تولید نداریم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: اکنون علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، استمرار خشکسالی ها و کمبود علوفه دامی در دو سال گذشته، وجود دلالان و سودجویان و کاهش عرضه فصلی دام (سیاه بهار) است که باعث ایجاد حباب در این بازار شده است.

وی توضیح‌داد: «سیاه بهار» در پی افزایش بارندگی ها رخ می دهد، به طوری که دامدارانی که پیش از این به دلیل کمبود علوفه و خشکسالی دام خود را زود عرضه می کردند اکنون به دلیل افزایش بارندگی ها دام خود را به بازار عرضه نمی کنند که همین امر موجب به‌هم‌ریختگی بازار این محصول شده است.

دماوندی نژاد اظهارداشت: به دلیل وجود سیاه بهار به نظر می رسد این وضعیت تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ ادامه داشته باشد که ما نیز برای تنظیم بازار این محصول حضور فعال خواهیم داشت.

وی گفت: با افزایش حجم عرضه گوشت قرمز تولید داخل از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام و واردات گوشت منجمد و گرم، انتظار می‌رود بازار به‌زودی متعادل شود.

این مقام مسوول اظهار داشت: اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد با قیمت ۱۵۵ هزار تومان و شقه گوشت گرم وارداتی ۱۸۰ هزار تومان به فروش می رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =