کشاورزی

به مناسبت دهه فجر ۸۵ پروژه در حوزه کشاورزی و بخش های مختلف عمرانی، بازرگانی و روستایی آذربایجان غربی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روستانیوز، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اعلام اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی انجام و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است، اظهار داشت: با توجه به سرمایه گذاری های اخیر، برآورد می شود ۱۴۳۱ شغل ایجاد و بیش از ۵۰۰ شغل نیز تثبیت شود.

وی با بیان اینکه ۴ پروژه گلخانه ای در استان به مناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح می شود، اعلام کرد: در راستای افزایش راندمان آب و بهبود بهره وری کشاورزی پروژه گلخانه ای به تعداد ۳ مورد گلخانه توت فرنگی و ۱ مورد سبزیجات به بهره برداری می رسد. شهبازی گفت: آذربایجان غربی جز صادرات و وارد کنندگان گوشت به خصوص گوشت مرغ در کشور بوده و در حوزه نیز ۶ مورد واحد گوساله، ۱ مورد پرورش گوسفند، ۱ مورد تولید مرغ گوشتی و ۱ مورد نیز پرورش مرغ تخم گذار احداث می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، تعداد پروژه های افتتاحی در بخش بازرگانی را ۷ پروژه نامبرده و بیان کرد: یک مورد واحد تولیدی انواع کود آلی، ۲ واحد سرذخانه، ۱ واحد سورت و بسته بندی و ۳ واحد تولید پوره میوه از جمله پروژه های بخش بازرگانی است که با بهره برداری از این پروژه ها گام های موثری برای توسعه بخش کشاورزی استان برداشته خواهد شد.

شهبازی تصریح کرد: در بخش عشایر ، ۴ پروژه به بهره برداری رسید عمده این پروژه ها در حوزه کمک به بهسازی چشمه ها و احداث پل روگذر و تامین آب آشامیدنی بود. وی در ادامه ایجاد فروشگاه تعاون مصرف، احداث جایگاه دو منظوره، ایجاد دفتر خدمات کشاورزی غیر دولتی ،فروشگاه سموم، و .. را ۸ مورد پروژه در حوزه تعاون روستایی و بهسازی امور روستاها خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =