آسفالت

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: احداث و آسفالت راه‌های روستایی در سه شهرستان دلفان، الیگودرز و کوهدشت در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

به گزارش روستانیوز،"مصطفی ملکی صادقی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به توپوگرافی لرستان و وجود مناطق کوهستانی، در حال حاضر هزینه احداث یک کیلومتر راه روستایی در این استان با انجام زیرسازی و احداث پل بین ۲ تا سه میلیارد تومان است که بر همین اساس روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار در اولویت هستند که شهرستان های دلفان، الیگودرز و کوهدشت هر کدام ۴۰ تا ۵۰ روستا با این شرایط دارند.

وی اظهار کرد: طول راه های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر و از این سطح، چهار هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و یکهزار و ۹۰۱ کیلومتر راه روستایی شوسه و خاکی است.

به گفته وی سال مالی ۱۴۰۰ با ابلاغ اعتبارات حوزه ساخت راه روستایی، اقدامات خوبی در لرستان صورت گرفت به نحوی که پایان پاییز ۱۴۰۱ که فعالیت ها با تخصیص قیر از طرف راهداری ادامه داشت ۱۷۱ کیلومتر آسفالت این محورها انجام شد.

ملکی صادقی با اشاره به جذب ۲۰۵ میلیارد تومان از مجموع ۳۱۷ میلیارد تومان اعتبار حوزه راه روستایی در سال گذشته تصریح کرد: در زمان کوتاهی مطالعه و برآورد ساخت محورها در ۱۰۳ ردیف اعتباری انجام گرفت و در پایان ۱۴۰۰ حدود ۹۰ درصد قرارداد ساخت راه روستایی نهایی شد و پیمانکاران شناسایی شدند.

وی با اشاره به انعقاد ۴۴۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راه های روستایی لرستان گفت: امسال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی و ۸۴ میلیارد تومان اعتبار استانی شامل نفت، توازن و سرمایه اختصاص یافته که تاکنون ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: راه های روستایی شهرستان دلفان از نظر توپوگرافی شرایط خوبی داشته و نیاز به راهشکافی اولیه و بریدن ترانشه نداشت به همین دلیل پارسال حدود ۴۵ کیلومتر از مسیرهای این شهرستان بهسازی و آسفالت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =