آبرسانی

مجری طرح‌های جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی شرکت آب و فاضلاب گلستان از انجام حدود ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال پروژه آبرسانی به ۴۳۲ روستای دارای تنش آبی و محروم این استان از آغاز امسال تاکنون خبر داد و گفت: این طرح در مجموع هزار و ۲۹۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جواد مقدم افزود: پروژه بزرگ آبرسانی به ۴۳۲ روستای دارای تنش آبی و محروم گلستان با اهتمام دولت سیزدهم (وزارت نیرو) توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) و با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و بسیج سازندگی سپاه نینوا این استان از ابتدای امسال آغاز شد.

وی بابیان اینکه روستاهای دارای تنش آبی گلستان در ۱۰ شهرستان استان شناسایی شدند و در قالب ۱۰ مجتمع آبرسانی مشکل آنها در بازه زمانی ۳۰ ماه رفع خواهد شد، اضافه کرد: حفر ۳۰ حلقه چاه آب، ساخت ۷۲ باب مخزن ذخیره با مجموع ظرفیت ۲۲ هزار و ۸۰۰ مترمکعب و ساخت ۱۰ ایستگاه پمپاژ از دیگر بخش‌های این طرح بزرگ است.

مقدم ادامه داد: تاکنون علاوه بر اجرای حدود ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال، هشت حلقه چاه آب حفر و ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴۵ مخزن ذخیره آب با حجم ۹ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در حال ساخت است.

مجری طرح‌های جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای کامل این طرح ۶۱۴ میلیارد تومان است که ۱۱۶ میلیارد تومان آن مربوط به سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته و برای امسال هم ۱۳۴ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون تخصیصی نداشته ایم.

وی افزود: پیمانکاران اجرای این طرح با وجود عدم تخصیص اعتبارات امسال اما عملیات اجرایی طرح را متوقف نکردند و معادل ۱۰۰ میلیارد تومان کار انجام شده که دیون پیمانکار است.

مقدم اضافه کرد: با مجموع اقدامات انجام شده و در حال انجام پروژه بزرگ جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب گلستان انشاالله تا قبل از تابستان سال آینده مشکل تنش آبی حداقل ۸۰ روستای این استان برطرف خواهد شد.

وی بیان داشت: درصورت تخصیص اعتبارات مصوب این پروژه، عملیات آبرسانی و رفع تنش آبی تمامی ۴۳۲ روستای هدف در بازه زمانی (۳۰ ماه) پیش‌بینی شده برطرف خواهد شد.

همچنین فرهاد شیبک فرماندار کلاله هم روز گذشته در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی از تلاش‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اجرای طرح آبرسانی به ۹ روستای کمتر توسعه یافته دهستان تمران این شهرستان قدردانی کرد و گفت: عملیات آبرسانی به این روستاها با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان درحال انجام است.

گستان هزار و ۷۵ روستا و آبادی دارد که ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری ساکن استان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =