کد خبر: 38872
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
آسفالت

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز گفت: امسال ۱۷ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان در استان اجرایی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، ملک‌حسین سیاهپور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری استان البرز اظهار کرد: در استان البرز هزار و ۷۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۸۰۹ کیلومتر آن آسفالته است.

وی با اشاره به اینکه طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع ۴۱۰ کیلومتر است، گفت: طول راه‌های روستایی البرز تقریباً دو برابر این رقم است.

این مسئول بیان کرد: از ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۴۸ روستا دارای راه آسفالته است و درحال حاضر ۹۵ درصد از راه‌های روستایی البرز آسفالت شده‌اند.

سیاهپور در ادامه با اشاره به اجرای پروژه راه‌های روستایی سال جاری گفت: امسال ۱۷ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان در استان اجرایی شد.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز با اشاره به برخی از این پروژه‌ها افزود: احداث و توسعه راه روستایی آجین دوجین تا ولیان به طول یک کیلومتر و روکش آسفالت محور سعیدآباد به طول یک کیلومتر در شهرستان ساوجبلاغ از جمله این پروژه‌ها بود.

وی درباره اجرای پروژه احداث و بهسازی راه‌های روستایی طالقان نیز توضیح داد و گفت: این عملیات به طول ۳۱ کیلومتر در روستاهای پایین طالقان در قالب زیرسازی و آسفالت محور اوچان به میر، تسطیح و بهسازی محور اهوارک به خوران و روکش آسفالت محور باریکان به میناوند و در روستاهای بالا طالقان با انجام زیرسازی محور گتده به گراب و دهدر به آسکان و روکش آسفالت محور جوستان به دیزان اجرا شد.

این مسئول بیان کرد: در شهرستان چهارباغ اجرای پروژه بهسازی و روکش آسفالت محورعرب‌آباد خسروی به طول ۲.۵( دو و نیم) کیلومتر، روکش آسفالت محور مهدی‌آباد به سلطان‌آباد به طول هزار متر، روکش آسفالت محور زکی‌آباد به آران به طول ۱۳۰۰ متر، تعریض و روکش آسفالت محور سهیلیه به طول ۲۳۰۰ متر و در شهرستان فردیس نیز عملیات در محور فرخ آباد به زیبادشت عملیات جدول‌گذاری و روکش آسفالت عرض تعریضی انجام شد و و جدول‌گذاری و زیرسازی طرف دیگر به طول هزار متر و عرض تعریضی ۳.۵( سه و نیم متر) ادامه دارد.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری البرز تصریح کرد: در شهرستان کرج لکه‌گیری و روکش آسفالت محور گچسر، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور کیاسر و گشنادر به طول ۳.۵( سه و نیم کیلومتر) و روکش آسفالت محور روستایی کل‌ها به کلوان به طول ۳.۵ کیلومتر (سه و نیم کیلومتر) اجرا شد.

وی در پایان به اجرای پروژه راه روستایی شهرستان نظرآباد اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت محور قاسم‌آباد به تنکمان به طول دو کیلومتر در این محور اجرایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =