کشاورزی

فرماندار تیران و کرون گفت: فناوری‌های نوین و دانش بینان در توسعه کشاورزی این شهرستان فعال و به کارگیری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی محمدی‌کیا، عصر روز (پنجشنبه، ۲۹ دی‌ماه) در آیین افتتاحیه نمایشگاه محصولات گلخانه‌ای تیران و کرون در محل سالن ورزشی افجان از توابع تیران و کرون اظهارکرد: کشاورزی، گردشگری و صنایع پاک سه محور اصلی توسعه اقتصادی این شهرستان است که بخش مهمی از تولید استان را دارند.

وی افزود: در بخش کشاورزی بیشترین تمرکز بر محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی است که سهم مهمی در سطح ملی دارند.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته، تصریح کرد: فناوری‌های نوین و دانش بنیان در توسعه کشاورزی این شهرستان فعال و به کارگیری شده است.

وی ادامه داد: فناوری‌های نوین و گلخانه‌های مدرن، محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند که این موضوع منجر به صادرات ۹۰ درصد از محصولات شده و در مصرف انرژی هم مدیریت شده و افزایش بهره برداری را به همراه دارد.

محمدی‌کیا گردشگری کشاورزی در کنار عرصه‌های طبیعی و تاریخی را از جلوه‌های ممتاز دو صنعت تولید و توریست بیان کرد و گفت: سهم زیادی از گردشگران به واسطه همین ظرفیت‌ها جذب شده‌اند.

نمایشگاه محصولات گلخانه ای در جاده داران به تیران و در روستای افجان راه اندازی شده که تا ۲ بهمن ادامه دارد. همچنین نشست تخصصی گلخانه داری روز یکشنبه با حضور سرمایه گذاران این بخش و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =