مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بدون ضامن به مستمری‌بگیران این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهدی سماواتی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ۲۲ هزار نفر در سطح کشور برای نخستین‌بار از تسهیلات کم‌بهره و بدون ضامن بهره‌مند شدند که ۱۰۷۵ نفر از مستمری بگیران استان مشمول دریافت وام چهار تا پنج میلیون تومانی هستند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی کل تسهیلات پرداختی در استان بیش از ۵۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مقرر شد افراد واجد شرایط پس از تکمیل فرم درخواست تسهیلات نزد کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و تأیید نهایی در مدیریت استان به بانک عامل معرفی و تسهیلات کم بهره با مدت پرداخت ۳۶ ماهه را دریافت کنند.

سماواتی با بیان اینکه توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت مردمی سیزدهم است، افزود: دولت حمایت جدی از بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر دارد و دو برابر حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما می‌پردازد.

وی تأکید کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای کشاورزان، روستائیان، عشایر و ساکنان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است و افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یک‌بار حق بیمه می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

سماواتی مزایای اصلی صندوق را بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای عنوان کرد و گفت: حداقل حق بیمه طی یک‌سال در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است که بیمه شده با پرداخت سهم خود می‌تواند از دو برابر حق بیمه که دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف پرداخت می‌کند و از یارانه بیمه‌ای دولت بهره‌مند شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =