برف راه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در پی بارش سنگین برف از روز شنبه، ۹۱ محور روستایی و جاده ۸۰۰ روستای استان مسدود شده و تیم‌های راهداری مشغول عملیات برفروبی و بازگشایی جاده‌های روستایی هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا؛ «فریبرز کرمی» روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در استانداری کرمانشاه افزود: تا پیش از ظهر امروز محور ارتباطی حدود ۴۰۰ روستا بازگشایی می شود.

به گفته وی جاده‌های اصلی و شریانی استان اکنون باز است و تردد جریان دارد.

وی توضیح داد که اکنون ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات به همراه ۲۸۰ نیروی راهداری اکنون در مسیرهای اصلی و روستایی در آماده باش هستند و عملیات برفروبی انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت علال احمر استان کرمانشاه نیز به کمک به در راه ماندگان نیز اشاره کرد و گفت: به جمعی از زائران که در حال عزیمت به کربلای معلی بودند و خودروی آنها در گردنه مرصاد دچار مشکل شده بود امدادرسانی شد.

«محمدباقر محمدی» افزود: همچنین هلال احمر یک اتوبوس حامل ۲۵ نفر از زائران استان قم که در گردنه مرصاد متوقف شده بودند، را اسکان داد.

به گفته وی هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ نفر اسکان اضطراری، پنج مورد پوشش حوادث جاده ای، چهار مورد رهاسازی و پنج نفر انتقال به مراکز درمانی انجام داده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بارش برف از روز شنبه در استان کرمانشاه آغاز شده و براساس اعلام هواشناسی تا ظهر امروز یکشنبه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =