کد خبر: 38571
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۱۰ هزار و ۷۲۰ هکتار کشت قراردادی گندم آبی در سال زراعی ۱۴۰۲–۱۴۰۱ در استان زنجان اجرایی شد.

به گزارش روستانیوز، ولی الله زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کشت قراردادی در قالب یک هزار و ۱۳۰ قرارداد از گندمکاران به ثبت رسید که از مزایای کشت قراردادی گندم آبی استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: در استان زنجان ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت گندم آبی قرار دارد و تاکنون بیش از ۵۸ درصد از این تعداد در قالب کشت قراردادی محقق شده است.

زمانی یادآور شد: کشاورزان برای انعقاد این قرارداد در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت کنند.

زمانی گفت: در صورت استفاده گندمکاران از کشت قراردادی به ازای هر تن گندم مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هزینه حمل در زمان فروش و تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی طرف قرارداد با دولت اختصاص داده می ‌شود.

وی ادامه داد: کشاورزان پس از عقد قرارداد توسط برنامه کاربردی و ارجاع قرارداد به بانک می توانند به ازای هر هکتار سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.

زمانی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، افزود: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =