کد خبر: 38557
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
صنایع‌دستی البرز

توجه به صنایع دستی در روستاها عامل توسعه و اشتغال زایی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، امام جمعه تربت حیدریه در بازدید از برخی کارگاه‌های صنایع دستی بانوان روستایی گفت: صنایع‌دستی نقش ویژه‌ای در اشتغال‌زایی برای مردم شهرستان به‌ویژه روستائیان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی در بازدید از کارگاه‌های فرت‌بافی روستایی افزود: رشد و توسعه صنایع‌دستی بهترین راه رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی به ویژه در روستاها است.

علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه هم گفت: در این شهرستان بیش از ۱۲۰۰ هنرمند در ۲۰ رشته صنایع‌دستی از جمله ابریشم‌کش، نمدمالی، گلیم‌بافی، ابریشم‌بافی، فرت‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و چرم فعال است که بیشتر این هنرمندان در روستاها فعالیت می‌کنند.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فریمان برگزار شد.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان فریمان در اداره گاز این شهر برگزار و مصوب شد برای جلوگیری از قطع گاز خانگی واحدهای تجاری از سوخت جایگزین استفاده کنند.

در این جلسه با تشکر از همکاری و همراهی مردم در خواست شد برای جلوگیری از قطع گاز نسبت به کاهش مصرف و پویش یک اتاق گرم همکاری نمایند.

ستاد بحران در روستاهای بخش بررود کوهسرخ تشکیل شد

بخشدار بررود شهرستان کوهسرخ گفت: با هدف مدیریت شرایط اخیر ازجمله یخبندان، کاهش فشار گاز و بارش برف و باران و فراهم آوردن زمینه مشارکت اهالی، ستاد بحران ، در ۱۰ روستای این بخش فعال شد.

ابوالفضل خاتمی وظیفه اصلی این ستاد را مدیریت صحیح و همه جانبه مشکلات و بحران های روستا در لحظات اولیه و تصمیم گیری درست و کارشناسی عنوان کرد.

بالاترین نرخ کاهش مصرف گاز درشهرستان زبرخان

فرماندار زبرخان گفت : شهرستان زبرخان بالاترین نرخ کاهش مصرف گاز درایام پیک مصرف وبرودت شدید هوا را داشته است.

محمدعین القضات افزود: با هدف تثبیت فشار گاز و بهره مندی مردم عزیز کشورمان از نعمت گازطبیعی با وجود نیاز به مصرف بالاتر از قبل پیک برودت هوا در سطح شهرستان، منجر به کاهش بیش از ۲۵ درصد در مصرف گاز شده بطوریکه در سطح استان خراسان رضوی بالاترین میزان کاهش را داشته ایم.

همسویی مساجد بایگ برای کاهش مصرف گاز"

امام جمعه بخش بایگ با اشاره به افت شدید دما وپیامد آن افت فشار گاز در کشور واحتمال قطعی گاز گفت: درشرایط فعلی برهمه لازم است تا برای خارج شدن از شرایط بحرانی در کاهش مصرف گاز تلاش کنیم.

حجه الاسلام صادقی گفت:از این رو به مساجد اعلام شده است تا عادی شدن شرایط وخارج شدن کشور ازبحران برگزاری نمازهای جماعت فقط در نوبت مغرب وعشاء درمساجد انجام می شود

هوای سرد و یخبندان نمی‌تواند مانع فعالیت حوزه فضای سبز شهرداری شاندیز شود

با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان، برخی فعالیت‌ها به کندی صورت می‌پذیرد، اما مانع اجرای برنامه‌های حوزه فضای سبز و آماده سازی شهر برای استقبال از بهار نخواهد شد.
مدیر واحد فضای سبز شهرداری شاندیز گفت: با توجه شرایط جوی حاکم خدمات در حوزه فضای سبز متوقف نشده و بخشی از نیروها در گلخانه‌های شهرداری فعال و اقدام به تولید گل و گیاه مورد نیاز شهر جهت ایام نوروز می‌کنند.

محسن چرانی افزود: هم اکنون بیش از۲۰۰۰۰ گل فصلی با تنوع و گونه‌های مختلف در گلخانه شهرداری تولید می‌شود که در ایام نوروز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چرانی در پایان با اشاره به فعالیت نیروهای فضای سبز در یخ زدایی درختان، میادین و پارک‌ها افزود: نگاه این حوزه خدمت رسانی هر چه بیشتر به شهروندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =