روستا

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۲۱۵ روستای دارای دهیاری استان برای اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از اعتیاد در بین کودکان، نوجوانان و جوانان این خطه شناسایی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ابوالحسن نجفی روز دوشنبه در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: شهرستان اسفراین با ۴۲ روستا، شیروان با ۴۱ روستا و بجنورد با ۴۰ روستا به ترتیب بیشترین تعداد روستاهای مشمول اجرای این طرح را دارند.

وی گفت: خراسان شمالی در کنار چهار استان دیگر به عنوان آزمونه اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا انتخاب شده است که اجرای این طرح همزمان با دیگر استان ها آغاز می‌شود.

نجفی افزود: ۷۱۳ روستای دارای دهیاری در خراسان شمالی وجود دارد که در گام نخست ۲۱۵ روستا برای اجرای این طرح شناسایی شد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح سالم سازی محیط روستاها و آموزش مهارت نه گفتن به جامعه هدف کودکان، نوجوانان و جوانان در روستاها است.

وی اضافه کرد: این طرح تمام حوزه‌های مختلف فرهنگی پیشگیری از اعتیاد همچون برگزاری ورزش‌های بومی، مسابقات کتابخوانی، توانمندسازی بهبودیافتگان و دیگر ظرفیت‌های روستایی را شامل می‌شود.

نجفی با بیان آنکه ۵۰ درصد اعتبار اجرای این طرح از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر تامین می شود، بیان کرد: از ملاک های اجرای این طرح تمایل مردم هر منطقه و همراهی با اجرای آن است به گونه ای در صورت موفقیت، در گام دوم روستاهای بعدی انتخاب خواهند شد.

تاکید استاندار خراسان شمالی بر اجرای دقیق طرح

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر اجرای دقیق این طرح، گفت: در حوزه مقابله با اعتیاد باید تمامی رویکردها متمرکز بر حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد باشد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: طرح یاریگران زندگی یکی از طرح های خوب فرهنگی برای مقابله فرهنگی با اعتیاد است که خراسان شمالی نیز به عنوان آزمونه اجرای این طرح انتخاب شد.

وی گفت: فرمانداران در اجرای این طرح باید از تمامی ظرفیت ها برای ایجاد حساسیت و آگاهی بخشی در محیط های روستایی نسبت به موضوع کنترل و کاهش اعتیاد بهره گیرند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =