کد خبر: 38405
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
برف

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از بازگشایی راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در این استان خبر داد و گفت: راهداران این استان در حال بازگشایی راه‌های ۱۶۰ روستای درگیر برف در مناطق مختلف استان هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، آیدین هاشمی با اشاره به بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی استان اردبیل اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران تاکنون راه ارتباطی ۳۰۰روستای استان بازگشایی شده و راهداران در حال بازگشایی راه ارتباطی بقیه روستاهای درگیر برف هستند.

وی اضافه کرد: اغلب روستاهایی که راه‌های ارتباطی آنها هنوز بازگشایی نشده در شهرستان‌های خلخال، کوثر و گرمی واقع شده و راهداران به تدریج راه این روستاها را هم بازگشایی خواهند کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در عین حال گفت: اولویت برف‌روبی اداره کل راهداری استان باز بودن راه‌های اصلی و فرعی استان و در ادامه راه‌های روستایی است.

هاشمی گفت: در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان اردبیل باز است و تردد در این مسیرها با تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی از شهروندان استان خواست، تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند، چرا که در صورت نداشتن زنجیر چرخ پلیس راه از رفت و آمد آنها جلوگیری خواهد کرد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد، قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل همچنین درباره ریزش کوه در مسیر اردبیل - سرچم اظهار کرد: محدوده ریزش کوه در حال حاضر به طور کامل پاکسازی شده و تردد در آن جریان دارد.

به گزارش ایرنا، ساعت ۳۹ دقیقه بامداد امروز دوشنبه،۱۹ دی‌ماه در اثر ریزش کوه در محدوده تونل ۱۱ و ۱۲ جاده اردبیل-سرچم و برخورد آن به یک دستگاه اتوبوس سه نفر از هموطنان جان باخته و هفت نفر مصدوم شدند.

مسیر اردبیل -سرچم یکی از دو مسیر اصلی ارتباطی استان اردبیل با مرکز کشور است.

از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه، راه ارتباطی ۹۲۸ روستا آسفالت، و راه ارتباطی ۸۷۱ روستا شنی و یا خاکی است.

این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =