کد خبر: 38366
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: با توجه به سردسیر و کوهستانی بودن استان، در حال حاضر ۱۴ هزار خانوار در روستاهای زنجان از نفت سفید استفاده می‌کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز زنجان؛ حمید حبیبی گفت: نفت سفید مورد نیاز در روستاهای فاقد گاز طبیعی هم ساله قبل از آغاز فصول سرد سال ذخیره شده و با شارژ شدن سهمیه در کارت‌ها از طریق فروشندگی‌های این فرآورده به خانوارها عرضه می‌شود.

حبیبی افزود: ۱۶۵ باب فروشندگی، نفت سفید را در روستاهای استان توزیع می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۰ میلیون لیتر نفت سفید در میان خانوارهای مصرف کننده این سوخت توزیع شده است، اظهار کرد: با توجه به استقرار بسیاری از روستاهای استان در مناطق کوهستانی، سخت گذر و برفگیر، سوخت مورد نیاز روستاییان از روزهای نخست هر سال تامین و ذخیره می‌شود.

حبیبی یادآور شد: طی ۹ ماهه امسال یک هزار و ۶۰۰ لیتر نفت سفید میان خانوارهای کمتر از پنج نفر و یک هزار و ۹۰۰ لیتر نیز میان خانوارهای پنج نفره و بیشتر ساکن در روستاهای فاقد گاز طبیعی استان توزیع شد.

وی گفت: هر ماه چهار کپسول گاز مایع ۱۰ کیلویی نیز در کارت‌های بانکی سرپرستان این خانوارها شارژ می‌شود و سهمیه نفت سفید فصل زمستان برای خانوارهای روستایی کمتر از پنج نفر ۸۰۰ لیتر و خانوارهای پنج نفر و بیشتر یک هزار لیتر است که به تدریج توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =