کد خبر: 38066
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
تقوی-مرغداری

نودهی، یک مرغدار گلستانی گفت: در حال حاضر نهاده در بازار موجود است ولی کیفیت آن پایین است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، هادی نودهی با بیان اینکه ۴۰ سال در بخش خوراک طیور، تهیه ذرت و سویا فعالیت دارد، اظهار کرد: دراین زنجیره بیش از یک میلیون و چهارصد هزار مرغ داریم و بیش از ۲۴۰ نفر به طور مستقیم مشغول کار هستند.

این مرغدار گلستانی گفت: در صنعت مرغ هر روز یک مشکلی داریم؛ یک روز راننده اعتصاب می کند، یک دوره ای با کمبود ذرت یا سویا مواجه ایم گاهی هم امکانات موجود است اما از کیفیت مناسب برخوردار نیست.

او افزایش قیمت نهاده های طیور را در تعرفه نهایی مرغ موثر دانست و گفت: با اینحال دولت نه تنها حمایتی از این بخش نمی کند بلکه تولیدکننده را مجبور به فروش این محصول آن هم به قیمت دستوری می کند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه خوشبختانه شرایط آب و هوایی گلستان بستر مناسبی برای توسعه و پرورش طیور است، افزود: اگر نوسان نرخ ارز و افزایش هزینه های جاری ین صنعت کنترل نشود به زودی بسیاری از صنایع خُرد این حوزه تعطیل خواهند شد.

او قیمت تمام شده مرغ در شرایط فعلی را کیلویی ۴۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغ را کیلویی ۳۵ هزار تومان می فروشیم که این یعنی شش هزار تومان ضرر است .

وی ادامه داد: این خسارت مرغداران در هر کیلو برای یک مرغداری صد هزارتایی که بیش از ۲۵۰ تن گوشت تولید می‌کند دو میلیارد و ۱۰۰ هزار تومان ضرر است که این رقم کوچکی نیست.

این مرغدار گلستانی در توضیح خرید شرکت پشتیبانی دام از مرغداران گفت: تاکنون این شرکت مقداری مرغ خریده که به جای پرداخت نقدی مطالبات مرغداران، ۵۰ درصد ذرت و ۵۰ درصد سویا اختصاص داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =