کد خبر: 38026
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
خاویار

سقلی، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان از افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهی خاویاری خبر داد و گفت: میزان تولید ماهیان خاویاری استان در سال جاری به ۱۵۰ تن رسیده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، محمود سقلی اظهار کرد: در سال گذشته میزان تولید ماهیان خاویاری استان ۱۱۸ تن بوده که در سال جاری این میزان به ۱۵۰ تن رسیده است .

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با بیان اینکه تولید ماهیان خاویاری به بخش خصوصی واگذار شده، گفت: تمامی مزارع پرورش ماهی خاویاری توسط بخش خصوصی انجام می شود اما تکثیر بچه ماهی خاویاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان توسط مراکز تکثیر شیلات است .

وی از فعالیت هشت مرکز پرورش ماهی خاویاری در استان خبر داد و اظهارکرد: سه مزرعه دربندرگز، سه مزرعه در کردکوی، یک مزرعه درآق قلا و یک مزرعه در علی آباد کتول فعالیت دارند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات در رابطه‌ با تهیه خوراک آبزیان، گفت: تامین خوراک آبزیان به عهده بخش خصوصی است و شیلات در این زمینه نقشی ندارد.

محمود سقلی تعیین اراضی ساحلی در شمال رودخانه گرگان رود و قره سو و اخذ موافقت اصولی برای توسعه پرورش ماهی خاویاری را از برنامه های بلند مدت این بخش دانست و گفت: پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا و نیز آب های لب شور نامتعارف چاه در اراضی لم یزرع از دیگر برنامه های آینده شیلات گلستان به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =