مرکزآموزش علمی- کاربردی داروگر

رئیس مرکزآموزش علمی- کاربردی شرکت کف سهامی عام (داروگر) در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مرکز در سال 1383 با مجوز وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز و با حمایت هلدینگ داروگر در گلشهر کرج تاسیس و راه اندازی گردیده است.

به گزارش روستانیوز، دکترمحمد روشن با بیان اینکه هدف آموزش های مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت کف سهامی عام (داروگر)،ایجاد بسترمناسب برای فعالیت های همه جانبه ( صنعتی، خدمات و نیرو در گسترش مرز دانش، پژوهش و فناوری کشور) است،افزود: ارتقای شاخص های کمی و کیفی آموزش های علمی کاربردی در جامعه و فراهم سازی زیربنای مناسب به منظور به کارگیری توان دانش آموختگان در حل مسائل کاربردی، زمینه سازی و ایجاد زیربنای مناسب برای اشتغال دانش آموختگان از دیگر اهداف این مجموعه است.

وی به رشته های مرکز برای جذب دانشجو در سال 1401 اشاره کرد و گفت:رشته کاردانی حرفه ای آرایش زنانه،کاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت( HSE ) ،کاردانی حرفه ای بازار یابی،کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی-صنعتی،کاردانی حرفه ای کسب و کار، مهندسی فناوری محیط زیست-کنترل آلاینده ها ، کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار، کارشناسی حرفه ای ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) از جمله رشته هایی است که برای سال 1401 جذب دانشجو دارند که ثبت نام کاردانی از 7 تا 17 دی ماه و کارشناسی ناپیوسته از 4 تا 14 دی ماه انجام می شود.

روشن به برگزاری دومین رویداد شتاب مرکز تحت عنوان "رویداد استارتاپی نو آوری در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: این رویداد با حضور دکتر مصطفی یوسفی رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان البرز، دکتر سید علی حسینی رئیس حوزه ریاست استان البرز ،معاون دانشگاه جامع علمی -کاربردی استان البرز، مشاور رئیس دانشگاه جامع استان البرز، دکتر حامد باقری فراهانی معاون اداری مالی و منابع دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور، دکتر رامین عالیوند معاون پژوهش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزار و از شش ایده برتر انتخابی پیش استارت آپ، دو ایده برتر جهت راهیابی به رویداد های شتاب کشوری توسط داوران انتخاب و معرفی شدند.

دکترارزوکرمی مقدم مدیرنوآوری مرکزعلمی –کاربردی کف سهامی عام(داروگر)ودبیراجرایی رویداد استارتاپی نوآوری درصنعت محصولات بهداشتی وآرایشی نیز با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی –کاربردی تلفیقی ازعلم وکاربردی است،گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه علمی- کاربردی اطلاعات ومهارتهای لازم برای ورودبه بازار کار را در طی گذراندن دروس مربوطه اخذمی نمایند. کرمی مقدم افزود: بهینه سازی وبهره وری درکسب وکارها با استفاده ازخلاقیت ونواوری دردنیای امروزامری ضروری ولازم است و ما دردانشگاه علمی – کاربردی برآن شده ایم به این مهم ازطریق برگزاری رویدادهای استارتاپی دست پیدا کنیم، چراکه استارتاپ ها نمونه های بهینه سازی وبهره وری مضاعف دردنیای کسب وکارهستند و دانشگاههای علمی –کاربردی بادارابودن مراکز نوآوری درسطح کشورموجب تجاری سازی تعداد زیادی ازایده هادرغالب رویدادهای شتاب(استارتاپ)می شوند. وی اظهار امیدواری کرد :رویداد استارتاپی نوآوری درصنعت محصولات بهداشتی وآرایشی بامطرح نمودن طرح های جدید واجرایی شدن آنها راه حلی برای ظهورکسب وکارهای بهینه جدید باشد.

دکترسیدعلی حسینی معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز نیز با بیان اینکه اقتصاد جامعه مبتنی بر دانش است و کسب و کارهای نوپا موجب این تحول شده اند،گفت:جزء اساسی اقتصاد دانش بنیان و کارافرینی، سرمایه انسانی خلاق و نوآور است و جزو مهم ترین شاخص های یک کشور به حساب می آید. دکترسیدعلی حسینی با بیان اینکه استارتاپ ها می توانند به کشورها در حوزه اشتغالزایی کمک کنند ،افزود: استات آپ ها برای پر کردن خلا های احتمالی ظهور کرده و با داشتن ایده های مادی و معنوی تلاش می کنند مشکلات موجود را مرتفع و با نوآوری موجب جذب مشتری شده و سودآور می شوند.

وی با اشاره به اینکه استارت آپ ها بر پایه آزمون و خطا شکل می گیرند،ادامه داد: استارت آپ ها معمولا با هدف درآمد زایی به میدان می آیند و باید در مدت زمان کوتاهی با استفاده از روشی خاص بدنبال اشتغالزایی بوده و به مرور زمان با قابلیت پذیری می توانند به درآمد پایدار برسند.

دکترسیدعلی حسینی معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز با بیان اینکه فرصت ها قلب کارآفرینی هستند،گفت: برای کسب فرصت و شناسایی نیازباید از رقبا جلوتر باشیم که استارتاپ ها برای یافتن نیاز و راه های رسیدن به آن با هزینه ای کمتر و با استفاده از ایده های نوین به کارآفرینان کمک می کنند. دکترسیدعلی حسینی به ضرورت حمایت از استارت آپ ها اشاره و خاطرنشان کرد:باید تامین منابع مورد نیاز استارتاپ هاازسوی سرمایه گذاران مد نظر قرار بگیرد و یک نهاد پشتیبان در این زمینه وجود داشته باشد. ضمن اینکه دسترسی به زیرساخت ها برای استارت آپ ها تسهیل گرددتا بتوانند به حوزه کسب و کارها نزدیک تر شوند.

زمینه سازی برای اشتغال و استفاده از توان دانش‌ آموختگان ‌امری ضروری است.

زمینه سازی برای اشتغال و استفاده از توان دانش‌ آموختگان ‌امری ضروری است.

زمینه سازی برای اشتغال و استفاده از توان دانش‌ آموختگان ‌امری ضروری است.

زمینه سازی برای اشتغال و استفاده از توان دانش‌ آموختگان ‌امری ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =