اراضی

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:در راستای سالم‌سازی و ایجاد شفافیت در این سازمان، بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان طی ۹ ماهه امسال رفع تداخل شد که نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسین برزگر افزود: طبق ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ کمتر از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده بود اما این رقم در ۹ ماهه امسال به بیش از ۷۰ هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در سالجاری ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان تثبیت مالکیت و منجر به صدور سند تک برگی شده است که این موضوع نه تنها آثار بلندمدتی در بخش کشاورزی دارد بلکه کمکی برای کشاورزان برای برخورداری از تسهیلات بانکی با استفاده از این اسناد است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین را از دیگر اقدامات این سازمان در سالجاری اعلام کرد و گفت: در بخش افزایش بهره‌وری در مصرف آب می‌توان به طرح جهش تولید در دیم‌زارها و استفاده از آب سبز ( باران) اشاره کرد که در همین راستا ۳۰ هزار هکتار کشت غلات، علوفه و جبوبات دیم در استان تعهد شده که تمامی این تعهد محقق شده است.

برزگر توسعه مجتمع‌های دامپروری در ۴۳ شهر استان را از دیگر برنامه‌های مهم استان در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود:در تلاش هستیم تا برای هر ۴۳ شهر استان یک مجتمع دامپروری احداث کنیم اما مکان این مجتمع‌ها را باید از داخل شهر به اراضی روستایی انتقال دهیم که در حال حاضر در مرحله مکان‌یابی قرار داریم.

وی با اشاره به آماده‌سازی نخستین شهرک تخصصی بادام کشور در شهرستان سامان، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های این شهرک آماده شده است و سرمایه‌گذاران تا پایان آذر فرصت دارند آمادگی خود را اعلام کنند، با راه‌اندازی این شهرک گام بزرگی در حوزه فراروی و بسته‌بندی بادام از مهمترین محصولات باغی استان برداشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =