کد خبر: 37831
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
پنل های خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۵۸ دستگاه پنل خورشیدی در بخش‌ خانگی با ظرفیت تولید ۲۳۳ کیلووات برق در استان نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، هیوا لهونیان اظهار داشت: در مجموع تا کنون ۱۰۸ پنل خورشیدی با ظرفیت ۴۳۵ کیلووات برق در استان راه اندازی شده که ۶۸ مورد آن مربوط به بخش خانگی و ۴۰ پنل نیز در بخش ادارات و مدارس است.

وی با بیان اینکه در قراردادی ۲۰ ساله برق تولیدی پنل خورشیدی بخش خانگی و خصوصی خریداری می‌شود، اضافه کرد: در ازای تولید هر کیلووات ساعت برق تولیدی از طریق پنل خورشیدی، هزار و ۷۵۰ تومان( ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه هر ۲ ماه یکبار هزینه برق تولید شده به مشترکان پرداخت می‌شود، افزود: برای نصب یک کیلووات پنل خورشیدی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه لازم است.

لهونیان ادامه داد: براساس بخشنامه ابلاغی دولت در سال ۱۳۹۴، ادارات و ارگان‌ها موظف هستند ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه سامانه‌های خورشیدی تامین کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و وجود ۲۷۰ روز آفتابی در طول سال و پایین بودن درجه حرارت، شرایط مناسبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی بزرگ در استان فراهم است.

در حال حاضر ۷۲۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت برق کردستان استفاده می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =