بانک کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ هزار و ۲۰۷ بیمه نامه در زیربخش های کشاورزی در استان نظیر پرورش آبزیان ،دام و طیور، محصولات باغی و زراعی و منابع طبیعی امسال صادر و تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا امیر حسام قزلباش روز چهارشنبه در نشست ستاد بیمه کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با گسترش بیمه عوامل تولید، خطرپذیری در تولید با ریسک کمتری مواجه خواهد کرد.

وی میزان غرامت پرداخت شده به بیمه گذاران برای خسارت‌های تائید شده در تمام زیربخش‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان را از سال گذشته تاکنون ۶۰۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز این نشست با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی استان گفت: تولید محصولات کشاورزی همواره با ریسک خطرات طبیعی همچون خشکسالی، کم‌آبی و سیلاب قراردارد و با توجه به اینکه عمده اشتغال مردم منطقه بطور مستقیم و غیر مستقیم وابسته به بخش کشاورزی است ضرورت افزایش ضریب نفوذ بیمه در این بخش اهمیت حیاتی دارد.

سید محمدرضا سید حسینی با تاکید به اهمیت ترویج فرهنگ بیمه توسط همه مسوولان دست اندرکار و افراد متنفذ در بین کشاورزان اظهارداشت: سیل، چند مدت قبل که در استان اتفاق افتاد بخش عمده خرمای تولیدی کشاورزان را نابود و بیش‌از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت واردکرد.

وی تصریح کرد: تحقق اجرای برنامه‌های الگوی کشت و کشت قراردادی که از اولویت وزارت جهادکشاورزی محسوب می‌شود با توسعه بیمه امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، توسعه بیمه را به عنوان چتر حمایتی در توسعه اشتغالزایی،ارتقای تولید و درآمد اقتصادی برای بهره برداران و منطقه بسیار مهم برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =