مسکن

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه استان برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی چهار هزار واحد است که اعتبار مقاوم سازی برای دو هزار و ۸۲۰ واحد آن به استان ابلاغ شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، کیامرث حاجی‌زاده چهارشنبه شب در نشست شورای بانک‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: برای هر واحد روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و مردم از مسئولان انتظار دارند تلاششان را برای جذب اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن روستایی انجام دهند تا هر چه سریعتر منازل آنها ساخته شود.

وی افزود: شرایط ساخت و ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر مناطق کشور به دلیل شرایط آب و هوایی فرق دارد و بسیاری از پروژه‌های عمرانی تعطیل شدند و در این رابطه زمان مناسب برای ساخت و سازها از دست رفت.

حاجی‌زاده بیان کرد: مدیران بانکی کهگیلویه و بویراحمد باید سری به روستاهای محروم و صعب العبور سیلاب و کلوار، بهمئی و منطقه شیخ هابیل بزنند تا از نزدیک وضع منازل روستایی مردم را ببینند زیرا برخی از این خانه‌ها مربوط به چندین سال است و نیاز مبرم به مقاوم سازی دارند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در منطقه سیلاب و کلوار چندین روستا در مسیر سیلاب هستند که باید جابه‌جا شوند.

وی ابراز داشت: انتظار می رود، مدیران شعب استانی بانک‌ها عدم تخصیص اعتبارات مقاوم سازی مسکن روستایی را از بانک‌های بالادستی پیگیری و با روسای بانک‌ها رایزنی کنند تا مشکلات در پرداخت نشدن تسهیلات هر چه سریعتر رفع شود.

حاجی‌زاده تاکید کرد: اعتبارات باید در بازده زمانی مناسب و به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شوند.

وی ادامه داد: در زلزله سی‌سخت برخی بانک‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند که نباید در مقاوم‌سازی مسکن روستایی تکرار شود.

حاجی‌زاده با اشاره به سیل مانسون، عنوان کرد: سهم استان در بازسازی واحدهای ناشی از سیل مانسون یک هزار و ۱۵۰ واحد است و ۳۰۰ میلیارد تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده که توسط بنیاد مسکن پرداخت شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید جلسه شورای بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی و سیل مانسون ماهانه یکبار برگزار شود.

وی ابراز داشت: همچنین مدیران تا پایان دی ماه امسال، نسبت به جذب اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن روستایی اقدام کنند و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =