مسکن

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن به دهیاری‌ها اختصاص یافت، گفت: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیز به عنوان وام در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، برنامه ارتباط مردمی در قالب کاروان خدمت روز سه‌شنبه با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ابوطالب جلالی فرماندار ویژه شاهرود، جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان به همراه مدیران شهرستان در روستاهای کلامو، قلعه آقا عبدالله، نمدمال، گنده‌پلی، الیکایی، ده‌خیر، ابرسج و شهر بسطام انجام شد.

دوازدهمین سفر رسمی مسوولان استان به شهرستان شاهرود امروز در بخش بسطام در دیدار چهره به چهره با روستاییان در راستای آشنایی با مشکلات و انتظارات آنها انجام شد و موارد مطروحه مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار سمنان عصر سه شنبه در مهدیه شهر بسطام با بیان اینکه وحدت و همدلی رمز موفقیت است، افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسوولان نیست که‌ این نشان از خدمت برای مردم دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات اقتصادی و عمرانی از محل سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافت، ابراز داشت: بیش از ۶۵ واحد صنعتی تعطیل شده طی یک سال گذشته استان به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه هیچ‌ جوان روستایی نباید برای ساخت مسکن‌ در روستاها دغدغه داشته باشد، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا به هر جوانی که بخواهد در روستای خود به دور از خوش نشینی، سکونت دایم داشته باشد، زمین اختصاص دهیم.

هاشمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار وام قرض الحسنه به مردم‌ پرداخت شده است، تصریح کرد: ما به دنبال تحقق مهاجرت معکوس به روستاها در راستای توسعه و پیشرفت ‌این مناطق هستیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه متوازن در اختصاص اعتبارات همواره مد نظر است، افزود: برنامه‌ کاروان‌ خدمت در سطح استان، یک‌ به یک شهرستان‌ها، روستاها و مناطق محروم‌ با حضور مدیران کل ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ساخت خانه‌های بهداشت، احیای‌ قنات‌ها، ایجاد مشاغل روستایی، مسکن و تأمین‌ آب پایدار در سطح روستاها در دستور کار است، افزود: مباحث و موارد مطرح شده توسط مسوولان پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه طی بازدیدهای انجام شده، تاکنون مشکلات ۲۸۱ روستای استان بررسی و پیگیری شده است، گفت: ۷۲.۳ درصد مصوبات ۱۱ سفر قبلی به شهرستان شاهرود اجرایی شد.

به گفته وی، پیگیری ثبت جهانی شهر بسطام در دستور کار است.

۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکلات روستاییان شاهرود اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از تمامی امکانات محلی و استانی برای حل مشکلات موجود بهره‌گیری شده است.

علی‌اصغر خانی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف عمرانی از بودجه ملی برای توسعه و پیشرفت شهرستان اعتبارات مناسبی جذب شد، ابراز داشت: ۱۰۰ میلیون تومان‌ اعتبار برای حل مشکلات روستاهای شهرستان شاهرود اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه اکنون دورترین و نزدیکترین روستاهای استان از امکانات متوازن در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند، اظهار داشت: در موضوع توسعه متوازن اعتبار و نیروی انسانی در سطح شهرستان اقدام‌های مناسبی در دست انجام است.

خانی با بیان اینکه مشکلات مطرح شده در خصوص هر روستا پیگیری، بررسی و رسیدگی جدی خواهد شد، افزود: هدف از سفر به روستاها رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم‌ است.

شهرستان شاهرود از سه بخش بسطام، مرکزی و بیارجمند تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =