علی زندی‌فر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری برگزار شد، از آمادگی این اداره کل برای فصل زمستان خبر داد و گفت: ۳۸ تیم راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده اند.

به گزارش روستانیوز، علی زندی‌فر با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز ۳۸ تیم راهداری را در محورهای مواصلاتی استان مستقر کرده است،افزود:این تیم‌ها شامل ۲۰۰ نیروی انسانی می‌شود .ضمن اینکه ۱۴۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین برای این عملیات به کار گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز دارای محورهای کوهستانی و برفگیر است و برای جلوگیری از انسداد این محورها در صورت بارش برف ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن نمک و شن و ماسه در این مناطق ذخیره شده است،ادامه داد: تأمین ۶ هزار تن نمک و شن و ماسه در صورت نیاز برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راهداری البرزبا بیان اینکه بسیاری از زیرساخت های جاده ای استان البز به روز رسانی شده ،گفت:به طور کلی ما دارای 18 فرایند مستمر هستیم و هم در حوزه حمل ونقل وهم در حوزه راهداری وحوزه راههای روستایی روزانه باید پاسخگوی مردم باشیم چون از سال 97 حوزه راه های روستایی نیز به اداره کل راهداری استان البرز محول گردیده است.

زندی فر با بیان اینکه با حمایت دولت سیزدهم اعتبارات راهداری این استان نسبت به سال ۹۹ بیش از ۷۵۰ درصد افزایش یافته که موجب شتاب بخشی پروژه های عمرانی شده است،افزود: امسال ۱۲۰ پروژه بزرگ و کوچک راهداری به ویژه در روستاهای استان البرز توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای این استان تعریف شد که تکمیل بخشی از این پروژه ها با رضایتمندی مردم همراه شده است. وی با اشاره به اینکه امسال ۸۵ درصد بودجه عمرانی راهداری استان البرز محقق شده است، ادامه داد: جاده هفت کیلومتری قزلحصار با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال چهار باندی شدن است وتامین روشنایی و نصب علائم این مسیر نیز در دست اقدام قرار دارد.

همچنین محور سهیلیه به طول حدود ۱۵ کیلومتر با اختصاص ۲۲ میلیارد تومان عملیات تعریض ، بهسازی و آسفالت به تازگی شروع شده و با سرعت در حال انجام است. مدیرکل راهداری البرز ؛تعریض و ایمن سازی محور حادثه خیز تهراندشت، احداث کمربندی بین مناطق گردشگری آتشگاه و برغان،اصلاح شیب و آسفالت محور اشتهارد - طالقان به طول ۴۵ کیلومتر،ایمن سازی جاده گردشگری هشتگرد – طالقان به طول ۳۲ کیلومتر ،زیبا سازی ،هوشمند سازی ، نصب سیستم روشنایی و تهویه هوا در تونل کندوان جاده کرج – چالوس را از جمله اقدامات اجرا شده و یا در دست اقدام مجموعه متبوعش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۲ کنار گذر بین پل های کلاک و فردیس احداث شده و آماده بهره برداری است ،اظهار کرد: افتتاح این پروژه به طول حدود ۷۰۰ متر ۸۵ درصد ترافیک کلاک – فردیس را روان سازی خواهد کرد؛ همچنین برای روان سازی کامل ترافیک آزاد راه تهران – کرج – قزوین ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و سفر رییس جمهور پیش بینی شده است. مدیرکل راهداری استان البرز گفت: با اجرای طرح ها و پروژه های ایمن سازی در نیمه نخست امسال شاهد کاهش ۱۳.۵ درصدی تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل در البرز بودیم.

زندی فر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل بار و مسافر البرز و با بیان اینکه در این حوزه ۲۷ شرکت حمل و نقل فاقد مجوز داشتیم که امسال برای آنها مجوز قانونی صادر شده است،خاطرنشان کرد: تا پیش از سال ۱۴۰۱ عوارض ۴۰ تا ۵۰ درصد بارنامه های ترانزیت کالا به حساب خارج از سیستم حمل و نقل عمومی استان می رفت که امسال با پیگیری مستمر و اقدامات صورت گرفته تمام عوارض بارنامه ها و ترانزیت کالا به حساب البرز واریز شد و در حوزه ترانزیتی نیز درآمد این استان ۷۰۰ درصد نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

افزایش 700 درصدی درآمد ترانزیتی راهداری البرز

افزایش 700 درصدی درآمد ترانزیتی راهداری البرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =