کد خبر: 37728
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
آبرسانی

استاندار ایلام گفت: ۱۲۸ روستای این استان با مشارکت بسیج سازندگی سپاه از محل اعتبارات محرومیت زدایی آبرسانی می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست بسیج سازندگی با محوریت آبرسانی به روستاهای استان اظهار داشت: محرومیت زدایی از اصلی ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دولت سیزدهم نیز نهایت تلاش خود را برای اجرای این حوزه معطوف کرده است.

وی افزود: مهم ترین هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی تقویت زیرساخت های مناطق کمتر برخوردار به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش پدیده مذموم حاشیه نشینی است تا شاهد روستاهایی مولد و تولیدکننده باشیم.

استاندار ایلام یکی از اصلی ترین نیازهای روستاییان را تامین آب آشامیدنی پایدار و سالم عنوان کرد و یادآور شد: بدین منظور قراردادی با بسیج سازندگی سپاه پاسداران امضا شده که در قالب آن ۱۲۸ روستای استان آبرسانی خواهند شد که در بازه زمانی سه ساله اجرا و هم اکنون حدود ۴۳ درصد پیشرفت دارد..

بهرام نیا تاکید کرد: پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شده که سال گذشته ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال آن پرداخت شد و امسال نیز یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال آن در نوبت پرداخت قرار دارد و مابقی نیز مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

وی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر ، توسعه راه های روستایی و احداث خانه های بهداشت در استان تخصیص یافت که امسال با رشد ۱۲،۵ درصدی به پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

استاندار ایلام گفت: بر اساس قانون یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و سه درصد نفت باید به حوزه بسیج سازندگی تخصیص یابد که در استان مجموع این اعتبارات هشت هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال است که یک درصد آن معادل ۸۵ میلیارد ریال به بسیج سازندگی واگذار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =